پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
پیشتازی فولاد خوزستان در بازار شمش فولادی
29 خرداد 1402 - 16:16
شناسه : 34468
شرکت فولاد خوزستان با برنامه‌ریزی مدون و‌ همچنین رکوردشکنی در تولید طی دو ماهه ابتدایی سال 1402، توانست یکه‌تاز بازار فروش شمش فولادی لقب بگیرد.
ارسال توسط : منبع : شرکت فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، شرکت فولاد خوزستان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده شمش فولادی، توانست در دو ماهه ابتدایی امسال، بالاترین سهم در تامین شمش بازار داخلی از آن خود کند. این نقش‌آفرینی حاکی از نقشه راه دقیق و کارشناسی شده فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۲ است که تلاش می‌کند نقشی بیش از پیش داشته باشد.

فولاد خوزستان در این راستا رکوردشکنی در تولید را هم به ثبت رسانده است. ثبت هفت رکورد در تولید در فروردین ماه باعث شد تا حضور فولاد خوزستان در بازار شمش به سمتی برود که یکه‌تاز بازار شود.

از سوی دیگر با بهره‌برداری از پروژه مگامدول زمزم ۳، می‌توان شاهد نقش‌آفرینی بیشتر این مجموعه در بازار داخلی و به دنبال آن بازار صادراتی بود.

حجم معاملات شمش فولاد خوزستان در رینگ داخلی بورس کالا در دو ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۲۹ درصد افزایش یافته است. این به معنای افزایش درآمدهای این مجموعه طی دو ماهه ابتدایی سال است که می تواند در پیشبرد برنامه‌های سال جاری این مجموعه اثرگذار باشد.

در حال حاضر فولاد خوزستان در تلاش است تا با راه‌اندازی پروژه آهن اسفنجی (زمزم ۳)، میزان تولید را افزایش دهد. بدون شک با راه‌اندازی این پروژه، بخشی از چالش‌های فولاد خوزستان در تامین مواد اولیه رفع خواهد شد. این پروژه، بزرگ‌ترین پروژه آهن اسفنجی کشور است که در ارتقای جایگاه فولاد خوزستان در بازار نقش‌آفرین خواهد بود.

فولاد خوزستان در تلاش است تا در افق۱۴۱۰، سهم ۲۵ درصدی در صنعت فولاد کشور داشته باشد و سند چشم‌انداز خود را در این راستا تدوین کرده است. این مجموعه در تلاش است تا با افزایش سهم فروش درآمدهای خود را افزایش دهد و در نهایت به افزایش بهره‌وری دست پیدا کند.

بی تردید بخشی از این برنامه‌ریزی مربوط به سال گذشته بوده است. این مجموعه با مدیریت انرژی و برنامه‌ریزی در راستای افزایش تولید، توانست در فروردین ماه سال جاری رکوردهای متفاوتی در تولید را به ثبت برساند.

بخشی از این برنامه‌ریزی برای سال ۱۴۰۲ می‌تواند دستخوش چالش‌های انرژی شده و توانمندی‌های این مجموعه در راستای دستیابی افزایش تولید را تحت تاثیر قرار دهد. مدیریت انرژی در سال جاری، یکی از ارکان مهم برای ثبیت جایگاهی است که فولاد خوزستان طی دو ماه ابتدایی سال به آن دست یافته است.

نگاه مدیریتی در فخوز در جهتی است که این مجموعه بتواند به سهمی ۲۵ درصدی در ۱۴۱۰ دست پیدا کند اما تحقق آن در کنار رکوردشکنی در تولید نیازمند رفع بیشتر چالش‌هاست.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.