سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
پیشرفت چشمگیر تولید مجتمع سرب و روی نخلک
13 شهریور 1400 - 12:27
شناسه : 17090
مدیر نظارت مجتمع معدنی سرب نخلک گفت: طی پنج ماهه نخست سال 1400، مجتمع معدنی سرب نخلک توانست در حوزه تولید، استخراج و اکتشاف رشد قابل‌توجهی داشته باشد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ایمپاسکو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عارف باقری مدیر نظارت مجتمع معدنی سرب نخلک، اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، رقم تولید کنسانتره این مجتمع در بازه زمانی پنج ماهه ابتدای امسال معادل سه هزار و ۳۵۰ تن بوده است که در این راستا توانست با تلاش و پشتکار مضاعف کارکنان و راهبری شرکت سرب و روی کیمیاگوهران، با تولید سه هزار و ۹۶۳ تن کنسانتره سرب و روی، ۱۱۸ درصد برنامه تولید را محقق سازد.

وی افزود: طی مدت مشابه سال گذشته دو هزار و ۶۷۵ تن محصول تولید شد که نسبت به مدت مشابه امسال ۴۸ درصد افزایش تولید در برداشته است و می‌توان برنامه‌ریزی و نظارت دقیق بر عیار ماده معدنی استخراجی، انجام سرویس‌های پیشگیرانه در واحدهای فراوری و بهبود عملکرد در حوزه منابع انسانی را از مهم‌ترین علل افزایش میزان تولید مجتمع نام برد.

مدیر نظارت مجتمع معدنی سرب نخلک، گفت: استخراج ماده معدنی به فرایند ورودی تولید از قسمت‌های معدن زیرزمینی و طرح مکانیزه (اسپیرال معدنی) طی پنج ماهه نخست امسال ۷۶ هزار و ۶۵۰ تن بود، در حالی که این رقم ۲۷ درصد بیش‌تر از ظرفیت استخراجی سال گذشته(به میزان ۶۰ هزار و ۳۳۹ تن) است. لذا پیش‌بینی می‌شود تا انتهای سال جاری این ظرفیت به بیش از ۲٫۵ برابر افزایش یابد.

باقری بیان کرد: با تداوم عملیات اکتشاف تکمیلی در این مدت پنج هزار و ۵۷۷ متر حفاری صورت پذیرفت که با توجه به برنامه از پیش تعیین شده اکتشاف به میزان ۱۰ هزار متر در سال، تاکنون ۵۶ درصد از این برنامه تحقق یافته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۴ درصدی را تجربه کرد. همچنین پیش‌‌بینی می‌شود با تداوم و تکمیل عملکرد اکتشاف مجموع ذخایر قطعی قابل استخراج از یک میلیون تن کنونی به نزدیک سه میلیون تن در نیمه سال ۱۴۰۱ افزایش خواهد یافت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای تعهدات زیست‌محیطی هم‌اکنون طرح‌هایی به ارزش تقریبی ۱۲۱ میلیارد ریال در حال اجرا است. از جمله مهم‌ترین طرح‌های این مجتمع می‌توان به پروژه احداث تیکنر و فیلترپرس به منظور بازچرخانی پساب کارخانه اشاره کرد که علاوه بر جلوگیری از بروز آسیب‌های زیست محیطی، با بازگردانی کامل آب به سیکل کارخانه فراوری، می‌توان در آب مصرفی بیش از ۵۰ درصد صرفه‌جویی نمود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.