چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
پیشرفت ۶۸ درصدی پروژه لرزه‌نگاری میدان‌های تنگ بیجار و دلاوران
23 آذر 1400 - 11:26
شناسه : 21780
مدیر امور فنی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: پروژه لرزه‌نگاری سه‌بعدی میدان‌های تنگ بیجار و دلاوران با پیشرفت ۶۸ درصدی در غرب کشور از سوی این شرکت با مشارکت یک شرکت داخلی در حال اجراست.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، غلامرضا نصیرایی مدیر امور فنی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، اظهار داشت: این پروژه در قالب طرح توسعه میدان‌های تنگ بیجار و دلاوران که تحت سرپرستی این شرکت قرار دارد، اجرا می‌شود. عملیات برداشت داده‌های لرزه‌نگاری میدان‌های تنگ بیجار و دلاوران به مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع و با ۷۳ هزار نقطه چشمه لرزه‌ای در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود عملیات برداشت داده‌ها در این پروژه مهرماه ۱۴۰۱ پایان یابد.

وی افزود: همچنین این پروژه شامل ۵۷۰ کیلومتر خط لرزه‌نگاری دوبعدی با تعداد ۸ هزار و ۲۰۰ نقطه چشمه لرزه‌ای روی میدان‌های باباقیر و بانکول طراحی‌شده که عملیات برداشت و پردازش و تفسیر داده‌های آن به‌طور کامل پایان یافته است.

مدیر امور فنی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی، کوهستانی و سخت گذر بودن منطقه، همچنین واقع‌ شدن بخشی از این پروژه در مناطق مرزی، عملیات برداشت داده‌های لرزه‌نگاری با استفاده از خدمات پروازی بالگرد و پاک‌سازی مناطق آلوده به مین باقی‌مانده از زمان جنگ تحمیلی در حال انجام است. لذا هدف از اجرای این عملیات را مطالعه ساختار زمین‌شناسی، بررسی و رفع ابهام‌های ساختمانی و مخزنی میدان‌های تنگ بیجار و دلاوران، همچنین چگونگی توسعه میدان دلاوران دانست.

نصیرایی بیان کرد: هم‌زمان با برداشت داده‌های لرزه‌نگاری در میدان‌های تنگ بیجار و دلاوران، پردازش و تفسیر اولیه اطلاعات لرزه‌نگاری به‌منظور بررسی کیفیت داده‌های برداشت‌شده، تعیین تکلیف سریع‌تر برخی ابهام‌های اساسی، مشخص شدن موقعیت چاه‌های میدان‌های باباقیر و بانکول در بخش لرزه‌نگاری دوبعدی این پروژه و ارزیابی میدان دلاوران است که برداشت داده‌های آن به‌تازگی پایان یافت.

وی ادامه داد: در اجرای پروژه‌های لرزه‌نگاری دوبعدی و سه‌بعدی در حوزه فعالیت این شرکت در غرب کشور ضمن ایجاد فرصت اشتغال برای بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر، فعالیت‌های عام‌المنفعه در قالب مسئولیت‌های اجتماعی شرکت نیز به انجام رسیده است.

مدیر امور فنی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در پایان خاطرنشان کرد: در پروژه لرزه‌نگاری میدان‌های تنگ بیجار و دلاوران تاکنون، برای کریدورهای طراحی‌شده در منطقه‌ای به وسعت یک هزار و ۶۰۰ هکتار از مناطق مرزی آلوده به مین و مهمات عمل‌نشده از زمان جنگ تحمیلی به‌صورت مکانیزه و دستی پاک‌سازی‌ شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.