چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
پیش‌بینی ناسا در دهه آینده برای استخراج معدنی از ماه
10 تیر 1402 - 15:20
شناسه : 34683
یک مقام علمی گفت: ناسا به دنبال توسعه منابعی در ماه است که در ابتدا شامل اکسیژن و آب می‌شود و در نهایت ممکن است به آهن و عناصر نادر خاکی گسترش یابد.
ارسال توسط : منبع : ایمپاسکو
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، آژانس فضایی ایالات متحده آمریکا در نظر دارد تا آمریکایی‌ها را به عنوان بخشی از ماموریت آرتمیس، از جمله اولین زن و فرد رنگین پوست تا سال ۲۰۲۵ به ماموریت ماه بفرستد و از این ماموریت برای تسهیل سفر به مریخ کسب تجربه کند.

بخش کلیدی این ماموریت، پیشبرد فرصت‌های تجاری در فضا است. جرالد سندرز، دانشمند موشکی در مرکز فضایی جانستون ناسا به مدت ۳۵ سال، اعلام کرد که آژانس فضایی به دنبال تعیین کمیت منابع بالقوه از جمله انرژی، آب و خاک ماه به عنوان هدفی برای جذب سرمایه‌گذاری تجاری است.

وی تاکید کرد: توسعه دسترسی به منابع در ماه، کلید کاهش هزینه‌ها و توسعه اقتصاد دایره‌ای خواهد بود. ما در تلاش هستیم تا در مرحله اکتشاف، سرمایه‌گذاری و منابع را به طور کامل شناسایی کنیم تا ریسک‌ها را کاهش دهیم؛ به طوری که سرمایه‌گذاری خارجی منطقی باشد که می‌تواند منجر به توسعه و تولید شود.

سندرز ادامه داد: ما به معنای واقعی کلمه تنها قصد خراشیدن سطح را داریم. ناسا در پایان ماه یک دکل حفاری آزمایشی به ماه می‌فرستد و برای حفاری در مقیاس بزرگ‌تر از خاک ماه یا سنگ و یک کارخانه فرآوری آزمایشی در سال ۲۰۳۲ برنامه‌ریزی می‌کند.

انتظار می‌رود اولین مشتریان شرکت‌های موشکی تجاری باشند که می‌توانند از منابع ماه برای سوخت یا اکسیژن استفاده کنند.

ساموئل وبستر، دستیار مدیر این آژانس عنوان کرد:‌ آژانس فضایی استرالیا در حال توسعه یک مریخ نورد نیمه‌خودکار است که نمونه‌های سنگی را در ماموریت ناسا در اوایل سال ۲۰۲۶ تحویل می‌گیرد.

مریخ نورد مجموعه‌ای از خاک ماه را نشان خواهد داد که حاوی اکسیژن به شکل اکسید است.

وبستر تاکید کرد که ناسا با استفاده از تجهیزات جداگانه‌ای که با مریخ نورد به ماه فرستاده می‌شود، این اکسیژن را استخراج خواهد کرد. این گامی کلیدی در جهت استقرار و حضور پایدار انسان در ماه و همچنین حمایت از ماموریت‌های آینده به مریخ است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.