چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
موج اختلاف‌ها پیرامون كاهش توليد فولاد در چين
11 فروردین 1400 - 14:57
شناسه : 9514
کمیته دولتی برنامه‌ریزی و تحقیق صنعت متالوژی چینMPI، برخلاف وزارت صنعت و فناوری اطلاعات در چین، برنامه رشد ١.٤ درصدی تولید فولاد و رساندن تولید سالانه به یک میلیارد و 65 میلیون تن در سال را دارد. جلوگیری از افزایش ظرفیت و کنترل حجم تولید و تغییر در ظرفیت‌ها، اساس برنامه این کمیته اعلام شده است.
ارسال توسط : منبع : پلنر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، پس از اعلام این خبر، بیلت تانگشان با افزایش ١٠ یوانی به رکورد ١٣ ساله چهار هزار و ٧٩٠ یوان به ازای هر تن ٧٢٩ دلار دست یافت.

قیمت ورق گرم هم ٥٠ یوان افزایش و به پنج هزار و ٣٠٠ یوان در هر تن معادل ٨٠٦.٥ دلار افزایش یافت. از طرفی با توجه به هشدارهای شدید آلودگی هوا و پیش‌بینی بارندگی، میلگرد بدون تغییر و در محدوده چهار هزار و ۸۴۰ یوان در هر تن معادل ٧٣٦.٥ دلار باقی ماند.

طبق اظهار نظر لی شینچوان دبیر کمیته دولتی برنامه‌ریزی و تحقیق صنعت متالوژی MPI، پیک تولید آلاینده‌های صنعت فولاد در سال ٢٠٢٥ به حداکثر خود خواهد رسید و پس از آن تا سال ٢٠٣٠ کاهش ٣٠ درصدی خواهد داشت. دو شرکت دولتی Baowu و Hebei Iron & Steel متعهد شدند تا سال ٢٠٢٢ و ۲۰۲۳ به پیک تولید آلاینده‌ها برسند.

وجود چنین اختلاف‌ نظرهایی، چالش‌های جدی برای تولید سبز فولاد را به وجود خواهد آورد. در حال حاضر، ٩٠ درصد تولید فولاد چین در کوره‌های بلند صورت می‌گیرد که نیازمند کک متالوژی و زغال‌سنگ است؛ با توجه به مصرف بالای فولاد، انتظار افزایش بیشتر محصولات فوق می‌رود.

لو تیژون معاون انجمن آهن و فولاد چین، کاهش صادرات فولاد و افزایش واردات قراضه و محصولات میانی را خط مشی صنعت فولاد برای کاهش آلاینده‌ها می‌داند. شرایط مشابهی که پیشتر فولادسازان هندی و ترک برای جایگزینی محصولات چینی در بازارهای هدف، به خوبی بازاریابی و استفاده کردند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.