چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
چراغ ۵۰ معدن نهبندان روشن خواهد شد
30 آذر 1400 - 9:24
شناسه : 22002
فرماندار نهبندان گفت: طرح برق‌رسانی به معادن منطقه شاهکوه در ۲ فاز با مشارکت وزارت نیرو و ایمیدرو اجرا می‌شود که تحول مهمی در حوزه زیرساختی و سرمایه‌گذاری این منطقه است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مجید بیکی فرماندار نهبندان، اظهار داشت: طرح انتقال برق به ۵۰ معدن منطقه شاهکوه نهبندان مطالبه ۲۰ ساله معدنکاران بوده است که با تلاش مسئولان استان و نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی طی ماه جاری به نتیجه رسید و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی افزود: در فاز نخست ۵۸ کیلومتر خط انتقال توسط ایمیدرو و پست ۱۳۲ کیلوواتی توسط شرکت برق منطقه‌ای خراسان به نمایندگی از وزارت نیرو احداث می‌شود. همچنین ۵۸ کیلومتر خط انتقال در این پروژه از پست ۱۳۲ کیلوواتی نهبندان به سمت منطقه شاهکوه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد و شرکت ایساتیس یزد برنده این مناقصه و مقرر شد که خط انتقال برق طی ۹ ماه آینده تکمیل شود.

فرماندار نهبندان، گفت: برای اجرای خط انتقال مسیر نقشه‌برداری شده و مطالعات به‌صورت کامل انجام و راه دسترسی و پایه‌های دکل‌های برق نیز ایجاد شده است. همچنین دکل‌های برق توسط پژوهشکده برق وزارت نیرو مطالعه و طراحی شده و دکل‌ها هم آماده است که به‌زودی به منطقه حمل می‌شود. بیش از ۴۰ کیلومتر کابل مورد نیاز خط انتقال این پروژه نیز اخیرا به شهرستان حمل شد.

بیکی بیان کرد: احداث پست جدید ۱۳۲ کیلوواتی در فاز نخست پروژه در منطقه شاهکوه در تعهد شرکت برق منطقه‌ای خراسان است که احداث این پست در مرحله مناقصه بوده و هنوز پیمانکار آن مشخص نشده است. برای اجرای پست ۱۳۲ کیلوواتی در منطقه شاهکوه، زمین تسطیح و تحویل شده، اما هنور برآورد دقیقی از اعتبار مورد نیاز نداریم. البته برآورد اولیه حدود ۶۰ میلیارد تومان است. فاز نخست برق‌رسانی به ۵۰ معدن منطقه شاهکوه شهرستان نهبندان ۱۵ درصد پیشرفت دارد و پیشرفت ریالی این پروژه بالاست؛ چراکه حجم خوبی از تجهیزات مورد نیاز تامین شده، اما نصب نشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در فاز دوم نیز انتقال برق به معادن شاهکوه و دهسلم به طول ۶۳ کیلومتر اجرایی خواهد شد و احداث پست ۱۳۲ کیلوواتی دیگر در منطقه شاهکوه در دستور کار قرار دارد و ۴۰ معدن دیگر منطقه از نعمت برق برخوردار خواهند شد. این پروژه در راستای تفاهم‌نامه منعقده بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، استانداری خراسان جنوبی، ایمیدرو و وزارت نیرو به امضا رسیده که در ماه جاری وارد فاز اجرایی شد.

گفتنی است، شهرستان نهبندان ۱۴۴ معدن فعال و غیرفعال با ذخیره قطعی ۹۳ میلیون تن دارد که زمینه اشتغال یک هزار و ۴۰۰ نفر در این معادن فراهم شده و با اجرای فاز نخست پروژه برق‌رسانی به منطقه شاهکوه تامین برق پایدار ۵۰ معدن منطقه فراهم خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.