چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
چرا حقوق دولتی معادن گرفته نمی‌شود؟
28 بهمن 1399 - 13:25
شناسه : 7253
عضو کمیسیون صنایع: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بیشترین سود در زنجیره معادن در ابتدای زنجیره است و این کاملا برعکس آن چیزی هست که باید باشد، گفت: مبلغ جزئی از طرف معادن به مردم و دولت می‌رسد و به نظر بنده حقوق دولتی گرفته نمی‌شود.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخصوص واردات ماشین‌آلات معدنی، اظهار داشت: طبیعتا هرچه بتوانیم ماشین‌آلات معدنی بیشتر وارد کنیم در آن‌ سوی میدان می‌توانیم آورده بیشتری داشته باشیم؛ چراکه تداوم فعالیت‌های معدنی ارتباط مستقیمی با وجود ماشین‌آلات دارد.

وی با بیان اینکه باید تولیدات داخلی تامین‌کننده نیازهای معدن‌داران باشند، افزود: با این حال در جایی که توان تولید در کشور وجود ندارد، باید کسری نیازمان را با واردات تامین کنیم تا زنجیره تولید تداوم داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با اشاره به ممنوعیت واردات ماشین‌آلات معدنی، گفت: در صورتی که دلیلی برای ممنوعیت واردات ماشین‌آلات وجود نداشته باشد، این موضوع قابل بررسی است و باید از علت وقوع چنین کاری با خبر شد.

طاهری اضافه کرد: در سال جاری مشکلات ارزی زیادی در کشور به وجود آمده است که به دلیل اولویت‌بندی‌ها در یکسری بخش‌ها ممکن است بی‌مهری شده باشد اما به مرور و برای سال آینده این مشکلات برطرف خواهند شد.

وی درخصوص حقوق دولتی معادن نیز عنوان کرد: بیشترین سود حاصل از معادن در ابتدای زنجیره قرار دارد و این کاملا برعکس آن چیزی است که باید باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بنا بر مطالب گفته شده و بر اساس اطلاعات موجود، موضوعی عدم محاسبه صحیح حقوق معادن دولتی کاملا اشتباه است. البته نظر شخصی بنده برعکس این ماجرای فوق، حقوق دولتی گرفته نمی‌شود و باید این ماجرا شفاف شود.

طاهری در پایان با بیان اینکه ما به دنبال شفافیت در کل زنجیره معادن هستیم و باید بدانیم که از ابتدا تا محصول نهایی چه روندی را طی می‌کنند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این‌ها، کل حقوق ورودی بر اساس قیمت جهانی بالا می‌رود اما در ایران اینطور نیست و این قیمت ثابت مانده است و مبلغی جزئی از طرف معادن به مردم و دولت می‌رسد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.