سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
چشم‌انداز بازار طلا در سال ۲۰۲۲
22 شهریور 1401 - 17:58
شناسه : 31729
اگرچه نرخ دلار و افزایش نرخ‌های بهره ایالات‌ متحده، همچنان شرایط مخالف قوی را برای بازار طلا ایجاد می‌کند اما تحلیلگران بانک آمریکا اندکی دیدگاه خوش‌بینانه‌تر نسبت به این فلز گران‌بها دارند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، تحلیلگران می‌گویند که در شرایط فعلی، قیمت طلا ۱۰ تا ۱۵ درصد بالاتر از ارزش منصفانه است. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که طلا پس از جهش حمایتی در قیمت یک هزار و ۷۰۰ دلار در هر اونس، شتاب جدیدی را مشاهده می‌کند. هر اونس طلا آخرین بار با ۰.۸۳ درصد افزایش، به یک هزار و ۷۴۳ دلار و ۷۰ سنت رسید.

تحلیلگران گفتند که از نظر ما، بازار طلا در حال حاضر به قیمت‌های سربه‌سر بسیار بالای ۳ درصد می‌پردازد. در مجموع می‌توانیم قیمت طلا را تا پایان سال به پایین‌تر از یک هزار و ۷۰۰ دلار در هر اونس ثابت کنیم.

اگرچه دلار آمریکا و افزایش نرخ‌های بهره ایالات‌ متحده همچنان باد مخالف قوی را برای بازار طلا ایجاد می‌کند اما تحلیلگران بانک آمریکا در حال حاضر کف محکمی را می‌بینند.

تحلیلگران گفتند برای اینکه طلا به یک هزار و ۵۰۰ دلار در هر اونس برسد، نرخ اسمی ۱۰ ساله باید به ۴ درصد برسد که در شرایط کندی اقتصاد ایالات‌ متحده بعید به نظر می‌رسد. برای سقوط طلا به پایین‌ترین محدوده، نقدینگی‌ها و خروج سرمایه‌گذاران اخیر از «ETF» باید تسریع شود که مورد اصلی ما نیست. با توجه به اینکه تیم‌های ارزی و نرخ ارز انتظار دارند قدرت دلار معکوس شود و نرخ اسمی ۱۰ ساله کاهش یابد. به نظر می‌رسد این نرخ به ترتیب در سال آینده کاهش پیدا کند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که فدرال رزرو به دنبال افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره در اواخر این ماه است. اقتصاددانان بانک آمریکا انتظار دارند که نرخ بهره اسمی سال را بین ۴ تا ۴.۲۵ درصد به پایان برساند. در عین حال، انتظار می‌رود که نرخ بهره واقعی در نیمه اول سال ۲۰۲۳، به ۳ درصد برسد و تا پایان سال آینده به ۲.۵ درصد کاهش یابد.

استراتژیست‌های «FX» نیز انتظار دارند دلار ضعیف‌تر شود. به این ترتیب با حرکت به سمت سال ۲۰۲۳، همچنان انتظار صعود به طلا را داریم.

بانک آمریکا همچنین شاهد رشد تقاضا از سوی هند و چین، دو بازار بزرگ طلا در جهان است.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.