چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
چشم به راه روشنایی
06 مرداد 1400 - 8:42
شناسه : 15590
امین ابراهیمی مدیرعامل مطرح کرد؛ مدیرعامل فولاد خوزستان در خصوص قطعی برق صنایع گفت: متاسفانه در سه ماه اخیر به دلیل محدودیت‌های برق با افت تولید فولاد و افزایش قیمت بازار مواجه شدیم. لذا تداوم چنین شرایطی علاوه بر ضرر مالی باعث برهم خوردن بازار خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان اظهار داشت‌: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری و با توجه به گرمای زودرس، شرکت فولاد خوزستان به منظور جلوگیری از خاموشی‌های گسترده شهری اقدام به کاهش تولید کرد، به طوری‌که روند محدودیت‌های برقی نه تنها در ساعات اوج مصرف بلکه در دیگر ساعات نیز به طور مستمر ادامه داشته است.

وی افزود: پيگيری‌ها  از طولانی شدن محدودیت‌های برق صنایع حکایت دارد. به گفته‌ی مسئولان برق استان، امسال علاوه‌‌ بر شروع زودرس گرمای هوا،‌ کاهش بارندگی‌ها سبب خروج نیروگاه‌های آبی از مدار تولید شده است. در چنین شرایطی امکان بارگیری از نیروگاه‌های آبی به کمترین حالت ممکن می‌رسد. همین امر باعث کاهش تولید و در نتیجه محدودیت بیشتر به صنایع به ویژه فولاد می‌شود.

مدیرعامل فولاد خوزستان از ۵ برابر شدن بهای برق صنایع فولادی و معدنی در ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: با هدف پایداری شبکه و تثبیت تولید و درآمد بیشتر وزارت نیرو، بهای برق مصرفی صنایع فولادی و معدنی‌ها نسبت به سال گذشته افزایش ۵ برابری داشت. علی‌رغم مخالفت‌های گسترده و نارضایتی فعالان عرصه‌ی صنعت، طرح به تصویب رسید و باعث افزایش ۲۰ درصدی هزینه‌های تولید شمش فولادی شد. در چنین شرایطی انتظار بر این بود که  برق‌رسانی به صنایع روندی مستمر و پایدار به خود گیرد که عملا طی سه‌ ماهه‌ی اول سال نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه محدودیت‌های برقی به اوج خود رسید.

ابراهیمی کاهش تولید شمش را نتیجه مستقیم محدودیت‌های برق دانست و بیان کرد: طی سه ماهه‌ اخیر محدودیت‌های برق باعث افت تولید فولاد و در نهایت افزایش قیمت در بازار شده است. قطعا تداوم چنین شرایطی علاوه بر ضرر مالی،‌ باعث برهم خوردن تعادل بازار و گرانی‌های کاذب می‌شود. بهترین رفتار در چنین شرایطی پایش مصرف کشور و تقسیم‌بندی منصفانه‌‌ی محدودیت‌های برق از سوی وزارت نیرو است.

شرایط خوزستان به گونه‌ای است که هشت ماه از سال، شرایط گرم آب و هوایی حاکم و ضرورت پایداری شبکه‌ی برق پیش از سایر استان‌ها مورد توجه قرار دارد. از طرفی تداوم تولید صنایع مختلف مانند فولاد خوزستان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هرگونه وقفه در تولید،‌ ناگریز بازار را ملتهب کرده و نتیجه‌ای جز گرانی و کمیاب شدن محصولات فولادی به دنبال ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت فولاد خوزستان همواره‌ به انجام مسؤلیت‌های اجتماعی خود پایبند است. لذا یکی از دلایل مهم اجرای بی‌چون و چرای محدودیت‌های برق، جلوگیری از خاموشی‌های شهری است. تولید مستمر فولاد علاوه‌ بر نقش راهبردی در اقتصاد کشور، توانسته در صادرات و ارزی‌آوری جایگزین قابل اطمینانی برای نفت باشد. در این  راستا از مديران صنعت برق کشور انتظار‌ داریم در اعمال محدودیت‌ها،‌ نگاه ویژه‌ای به صنایع فولادی داشته باشند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.