چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
چین، موفق به افزایش ارزش سنگ‌آهن در جهان شد
29 خرداد 1400 - 16:54
شناسه : 13973
براساس گزارش‌های منتشر شده، در پی اقدامات چین طی روزهای گذشته سنگ‌آهن به یکی از ارزشمندترین کالاهای اساسی در جهان تبدیل شود.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سنگ‌آهن با توجه به پیش‌بینی افزایش قیمت آهن در جهان هم‌اکنون به یکی از پرنوسان‌ترین کالاهای اساسی در جهان بدل شده است. از آنجایی که چین یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان سنگ‌آهن در جهان به شمار می‌آید و از این طریق نیاز بالای خود به فولاد را تامین می‌کند، قیمت آن در پی خریدهای این کشور روند افزایش خوبی را تجربه کرد و نه تنها از صف فروش بیرون آمد؛ بلکه طی روزهای گذشته شاهد تشکیل صف‌های خرید برای این کالای اساسی بوده‌ایم.

طی ۳۰ روز گذشته سنگ‌آهن در میان ۱۰ کالای اساسی پرمعامله در جهان بیشترین نوسان را تجربه کرده است. علاوه بر این بخش قابل توجهی از روند رشد قیمت سنگ‌آهن در جهان به دلیل چشم‌انداز اثرگذاری سیاست‌های دولت چین بر اثرگذاری تقاضای فولاد در این کشور بوده است.

توماس گوترز کارشناس موسسه کالانیش، اظهار داشت: با وجود اقدامات صورت گرفته این کشور از یک سوی در تلاش است تولید فولاد را کاهش دهد، اما برای کنترل قیمت‌ها در این کشور تکاپو دارد؛ از سوی دیگر قصد دارد میزان سرمایه‌گذاری را پایین آورد، اما در عین حال میزان اشتغال در این صنعت را هم حفظ کند.

شایان ذکر است که چین در دوران پساکرونا شاهد بهبود مناسب اوضاع اقتصادی بوده است و باعث شد تا شاهد ورود سنگین حجم فولاد به بازار این کشور با سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های آن باشیم. به همین دلیل قیمت سنگ‌آهن نسبت به یک سال گذشته به ۲ برابر افزایش یافته است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.