چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
چین مسیر روشنی برای فولادسازان هند ایجاد کرد
22 آبان 1400 - 15:23
شناسه : 20438
براساس گزارش‌های منتشر شده، کاهش تولید فولاد در چین، راه را برای رشد شتابان صنعت فولاد هند هموار می‌کند.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، به دلیل کاهش تولید فولاد چین، سهم این کشور در بازارهای جهانی رو به کاهش است که می‌تواند راه را برای رشد شتابان فولادسازان هندی هموار کند.

مدیرعامل تاتا استیل اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود مصرف فولاد چین ثابت بماند در حالی که مصرف این محصول در خارج از چین افزایش می‌یابد. بنابراین رشد مصرف ناشی از افزایش در بازارهای غیر از چین است. این امر موجب شد تا نسبت به رشد صنعت فولاد هند امیدوار باشیم.

وی افزود: تاتا استیل قصد دارد ظرفیت تولید خود را تا سال ۲۰۳۰ میلادی حداقل به ۳۵ تا ۴۰ میلیون تن افزایش دهد. همچنین در حال بررسی راه‌اندازی تاسیساتی بیشتری بر پایه قراضه هستیم تا بتوانیم حداقل ظرفیت سالانه یک میلیارد تن را تا سال ۲۰۲۵ میلادی فراهم کنیم.

مدیرعامل تاتا استیل گفت: این شرکت در ماه اوت سال جاری میلادی یک کارخانه بازیافت فولاد به ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در روهتاک Rohtak واقع در ایالت هارینا Haryana راه‌اندازی کرد. و در حال مذاکره با مقامات پنجاب و هاریانا و نیز با شرکای خود برای راه‌اندازی واحدهای فولادسازی برپایه قراضه هستیم و با شروع این کار از شمال، امیدواریم تا سال میلادی ۲۰۲۵ حداقل یک میلیارد تن ظرفیت از طریق بازیافت به دست آوریم.

ناندران بیان کرد: بازار بیش از هرچیزی به رشد اهمیت می‌دهد، اما در تاتا استیل به دنبال تقویت اصول اساسی همچون سودآوری، جریان‌های نقدینگی، بدهی، اهرم‌ها و البته رشد متمرکز هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بخش ساخت و ساز ۶۰ درصد از مصرف فولاد هند را به خود اختصاص داده است که سهم حوزه صنعتی بیشتر به چشم میخورد و همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد. این در حالی است که مصرف در بخش خودروسازی نیز در حال کشمکش برای رسیدن به میزان پیش از پاندمی ویروس کرونا است.

گفتنی است، چین در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، برنامه کاهش تولید ۶۴ میلیون تنی در نیمه دوم سال جاری میلادی را در برنامه خود داشت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.