شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
چین کماکان به واردات مس ادامه می‌دهد
31 مرداد 1402 - 15:12
شناسه : 35575
علی‌رغم کاهش قیمت جهانی مس در پی تضعیف بخش تولید چین، گزارش‌ها حاکی از ادامه روند واردات مس توسط شرکت‌های صنعتی این کشور است.
ارسال توسط : منبع : بازار
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، علی‌رغم ریزش قیمت مس طی نیمه نخست سال ۲۰۲۳ که میزان واردات این فلز به چین را به کمترین میزان طی چهار سال اخیر کاهش داده است، شرکت‌های چینی همچنان مشغول به واردات گسترده این فلز هستند.

این در حالی است که قیمت مس از ماه جولای ۲۰۲۳ شروع به ریزش کرده و طی یک ماه گذشته، میزان واردات این فلز به چین دست کم ۲.۷ درصد کاهش داشته است.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی گمرک چین، میزان واردات مس به این کشور در ماه گذشته میلادی، حدود ۴۵۲ هزار تن بوده است؛ در حالی که میزان فعالیت واحدهای تولیدی صنعتی چین برای چهارمین ماه متوالی روندی ریزشی داشته است و احتمال می‌رود میزان واردات مس و دیگر فلزات اساسی نیز به همین دلیل دچار ریزشی محسوس طی ماه‌های آتی شود.

شرکت‌های چینی طی یک سال گذشته، حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن شمش فلزی پالایش شده را به این کشور وارد کرده‌اند که در قیاس با سال مالی گذشته، ۱۲ درصد کاهش داشته است. این رقم کمترین میزان واردات مس به چین از نیمه دوم سال ۲۰۱۹ تا به امروز بوده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.