چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
ژاپن به پایان دادن استفاده از زغال‌سنگ متعهد شد
12 آذر 1402 - 16:53
شناسه : 36077
نخست‌ وزیر ژاپن گفت: توکیو، اقدامات لازم برای کاهش اتکای ژاپن به تولید برق با سوخت زغال‌سنگ را انجام خواهد داد تا به تحقق کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ دست یابد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، فومیو کیشیدا در نشست سازمان ملل در مورد تغییرات آب و هوایی در امارات متحده عربی (COP۲۸)، بیان کرد: ژاپن قصد دارد حمایت مالی از وام‌دهندگان بین‌المللی را برای کمک به کشورهای در حال توسعه در تامین بودجه برای مقابله با مسائل زیست‌محیطی افزایش دهد.

وی پیش از این قول همکاری با کشورهای دیگر برای سه برابر کردن حجم جهانی انرژی سبز را داده بود.

ژاپن که از نظر منابع سوختی دچار کمبود بوده، به شدت به واردات سوخت‌های فسیلی مانند زغال‌سنگ و نفت خام وابسته است.

نخست‌ وزیر ژاپن عنوان کرد: ژاپن به ساخت نیروگاه‌های جدید زغال‌سنگ که هیچ برنامه‌ای برای کاهش انتشار کربن ندارند، خاتمه خواهد داد.

با این حال، کیشیدا به تعطیلی نیروگاه‌های موجود و تعیین زمان‌بندی برای این اقدامات اشاره‌ای نکرد.

وی همچنین شرکت‌کنندگان در این کنفرانس را تشویق کرد تا تلاش بیشتری برای دستیابی به اهداف مشخص شده در توافق‌نامه تاریخی پاریس ۲۰۱۵ برای محدود کردن گرمایش زمین انجام دهند.

این توافق برای رساندن گرمایش زمین به کمتر از دو درجه سانتی‌گراد، ترجیحا به ۱.۵ درجه سانتی‌گراد در مقایسه با سطوح قبل از انقلاب صنعتی امضا شد.

برای جلوگیری از عبور از خط ۱.۵ درجه سانتی‌گراد، دانشمندان سازمان ملل تخمین می‌زنند که انتشار دی‌اکسید کربن تا سال ۲۰۳۰ باید حدود ۴۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۰ کاهش یابد.

نخست‌ وزیر ژاپن خاطرنشان کرد: ژاپن به ایجاد یک صندوق جدید در بانک توسعه آفریقا کمک خواهد کرد و آماده است تا حدود ۹ میلیارد دلار ظرفیت وام را برای بانک جهانی و بانک توسعه آسیایی افزایش دهد.

کیشیدا یادآور شد: ژاپن، میزبان اولین نشست سران در مورد کاهش انتشار کربن با اعضای انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا در اواخر ماه جاری میلادی خواهد بود زیرا این کشور چارچوب جامعه انتشار صفر آسیا را (با عضویت کشورهای آسیایی که خواهان به صفر رساندن تولید کربن هستند)، معرفی کرده است.

روز پنج‌شنبه ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ در روز افتتاحیه کنفرانس آب و هوایی، ژاپن متعهد شد که ۱۰ میلیون دلار به یک صندوق بین‌المللی جدید برای حمایت از کشورهای در حال توسعه که متحمل خسارات و آسیب‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی می‌شوند، کمک کند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.