پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
کارخانه ذوب‌آهن شاهرود به بهره‌برداری رسید
15 اردیبهشت 1401 - 14:29
شناسه : 27380
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، گام نخست کارخانه ذوب‌آهن شاهرود در شرق استان سمنان، با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرک صنعتی این شهر و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم دو هزار و ٧۵٠ نفر، به بهره‌برداری رسید.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ابوطالب جلالی فرماندار شاهرود، روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه، در این آیین که با حضور محمدرضا هاشمی استاندار سمنان، علی‌اصغر خانی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و همچنین جمعی از مدیران کل استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد شهرستان شاهرود با وجود ظرفیت‌های فراوان در چند سال گذشته، مشمول تهدیدهایی شد و معیشت ۶ هزار خانوار به دلیل سرمازدگی باغ‌های زردآلو با مشکلاتی برخورد کرد.

وی افزود: ممکن است عده‌ای استقرار صنعت در این شهرستان را مناسب ندانند، اما این مهم یکی از ضروریات و شاخص‌های محوری توسعه شاهرود است. باید بیش از پیش با ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران و شناساندن مزیت‌های شهرستان، فرصت‌های بهتری برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرد و زمینه‌سازی برای توسعه، نیازمند تمهیداتی از جمله تامین آب به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی است.

فرماندار شاهرود با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای بازگرداندن واحدهای راکد درچرخه تولید استان سمنان گفت: از مجموع ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد احیا شده در استان، هفت مورد متعلق به شاهرود است که دچار مشکلات مدیریتی، تامین سرمایه و یا تامین خدمات و امکانات شده بودند.

اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۲٧۵۰ نفر در ذوب‌آهن شاهرود

مرتضی کربلاعلی دباغ مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن شاهرود، با بیان اینکه این مجموعه تنها شرکت در ایران بوده که کوره‌های القایی را با ظرفیت و مقیاس نیمه‌سنگین ۲۰ تن ساخته است، بیان کرد: این کارخانه در گام نخست، ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار شمش فولادی را به نمایش گذاشته است.

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی این مجموعه تاکنون حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است، اضافه کرد: در گام نخست، برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و دو هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شد. گام نخست این مجموعه صنعتی در زمینی به وسعت ۱۱ هکتار با زیربنای ۱۰ هزار متر مربع ساخته شد که شامل یک پست اختصاصی ۶۳.۲۰ کیلوولت برق و یک ایستگاه گاز با ظرفیت حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن شاهرود با بیان اینکه سامانه‌های غبارگیر کارخانه مطابق استانداردهای روز محیط زیست است، عنو.ان کرد: خط ریخته‌گری مجموعه هم توان تولید و صادرات شمش‌های با استانداردهای به روز را دارد.

ذوب‌آهن شاهرود از مهم‌ترین واحدهای صنایع مادر استان سمنان است که توانسته تحت شرایط بحران‌های اقتصادی و تحریم‌ها با تکیه بر دانش و سرمایه بخش خصوصی، فعالیت خود را آغاز کند و در سال ۱۳۹۷، توسط جمعی از فعالان باسابقه صنعت فولاد در استان سمنان تاسیس شد.

شایان ذکر است که پروژه فولادسازی این شرکت، در گام اول با هدف تولید ۱۰۰ هزار تن طی سال بیلت فولادی تعریف شده است و برای گام‌های بعدی، توسعه صنایع پایین‌دست و تولید ورق فولادی در دستور کار قرار دارد.

انتهای یپام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.