پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
کام بزرگ‌ترین فولادساز شرق کشور شیرین شد
26 شهریور 1402 - 16:58
شناسه : 35847
در نیمه نخست سال جاری، شرکت مجتمع فولاد خراسان نیمه نخست سال ۱۴۰۲ را در حالی به پایان می‌برد که در عرصه‌های مختلف به ویژه تولید، تامین مواد اولیه و تجهیزات، ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و... کامیابی‌های متعددی را کسب کرده است.
ارسال توسط : منبع : شرکت مجتمع فولاد خراسان
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، شرکت مجتمع فولاد خراسان سال ۱۴۰۲ را در حالی آغاز کرد که طهمورث جوانبخت، مدیرعامل این شرکت با کوله‌باری از تجارب ارزشمند در صنعت فولاد کشور، کمی پیش از آغاز سال جاری سکان مدیریت بزرگ‌ترین فولادساز شرق کشور و مجموعه صنعتی خراسان رضوی را به دست گرفته بود و ریل‌گذاری مسیر این شرکت با محوریت توسعه ظرفیت‌ها وارد مسیر جدیدی شد.

رکوردشکنی‌های متعدد در امر تولید نه تنها حاکی از حرکت فولاد خراسان بر پایه رشد تولید به عنوان یکی از اجزای مهم شعار سال بود بلکه موفقیت‌های حوزه تامین مواد اولیه و حرکت روبه‌جلوی این مجموعه در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، نشان از اتخاذ راهبردی یکپارچه در رشد تولید و توسعه این مجموعه داشت.

رکوردشکنی‌های تولیدی در سال رشد تولید

رکوردشکنی تولید ماهانه شمش فولادی در کارخانه فولادسازی ۲، یکی از مهم‌ترین رکوردهای تولیدی فولاد خراسان در این مدت بوده که در اردیبهشت ماه رقم خورد و با ارتقای ۲۴۷ تنی تولید در این ناحیه پس از دو سال از رکورد پیشین، نصاب جدید ۵۴ هزار و ۳۲۶ تنی را رقم زد.

فولادمردان خراسان در این مدت، سه بار نیز رکورد تولید روزانه را جابه‌جا کردند. رکوردشکنی در تولید روزانه محصول نهایی ناحیه نورد در اردیبهشت ماه، رکوردشکنی در تولید روزانه شمش در ناحیه فولادسازی در خرداد ماه و رکوردشکنی در تولید روزانه محصول نهایی (میلگرد مقطع ۲۲) ناحیه نورد که در شهریور ماه رقم خورد، نشان داد که در صورت تداوم تامین حامل‌های انرژی، عزم کارکنان این شرکت برای رشد تولید جزم است.

شکستن رکورد ریخته‌گری پیاپی در ناحیه فولاد سازی شرکت، از دیگر اتفاقات مهمی بود که در خرداد ماه شکل گرفت؛ این در حالی بود که فولاد خراسان در مرداد ماه برای نخستین بار دست به تولید شمش فولادی با ابعاد ۱۸۰ در ۱۸۰ میلی‌متر زد که اقدامی تازه برای تنوع‌بخشی به سبد محصولات فولاد خراسان و تطبیق با بازارهای فروش بود.

رشد تولید بر پایه تامین به موقع

تامین به موقع ملزومات تولید، یکی از مهم‌ترین اهرم‌های پایداری تولید است. ثبت دو رکورد تولیدی در حوزه تامین، از هماهنگی استراتژی تولید و تامین فولاد خراسان حکایت دارد؛ جایی که شکستن رکورد تامین و حمل مواد اولیه در ناحیه گندله‌سازی، تیر ماه ۱۴۰۲ با شکستن رکورد تامین و حمل مواد اولیه و تجهیزات و ملزومات تولید توسط واحد خرید و تامین مواد اولیه این شرکت در مرداد ماه همراه شد.

این هماهنگی راهبردی، زمانی خود را بهتر نشان می‌دهد که بدانیم بومی‌سازی تجهیزات به دست کارشناسان این شرکت نیز در کانون توجه بوده است. شاهد این مدعا هم ساخت گهواره کوره فولادسازی بود که در اسفند ۱۴۰۱ برای نخستین بار از زمان تاسیس صورت گرفت.

مسئولیت اجتماعی، نمره درخشان کارنامه فولاد خراسان

اعطای عنوان سفیر مسئولیت اجتماعی و تقدیر از طهمورث جوانبخت، مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان در سومین جشنواره روابط عمومی‌ها و مسئولیت اجتماعی که شهریور ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های صدا و سیما و با حضور مدیران ارشد دولت صورت گرفت، ادامه روندی بود که به کسب نشان عالی مسئولیت اجتماعی انجامید.

فولاد خراسان که سال جاری را با صعود در جدول ۱۰۰ شرکت برتر ایران و ارتقای سه پله‌ای در جایگاه خود آغاز کرده بود، تکرار کسب عنوان صادرکننده نمونه استان را هم به ویترین موفقیت‌های خود اضافه کرد.

این موفقیت‌ها با کسب عنوان ستاره مدیریت روابط عمومی و تندیس چهار ستاره جشنواره روابط عمومی‌های کشور در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ تکمیل شد.

در مجموع آنچه در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ در مسیر حرکت فولاد خراسان قابل مشاهده است، عزم جدی، نشاط و انگیزه کارکنان و یکپارچگی و انسجام در اداره، سیاست‌گذاری و توسعه این مجموعه بزرگ تولیدی را نشان می‌دهد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.