شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت ×
کاهش ارزش افزوده معادن ایلام با خام‌فروشی
25 تیر 1402 - 15:51
شناسه : 34993
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام عنوان کرد: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با بیان اینکه خام‌فروشی ارزش افزوده معادن ایلام را پایین آورده است، خواستار تکمیل زنجیره ارزش افزوده در بحث معادن استان شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، شهریار عباسی در نشست شورای معادن استان ایلام، بیان کرد: خام‌فروشی مواد معدنی، آسیب جدی به استان می‌زند زیرا این مواد باارزش با قیمت بسیار ناچیز به فروش می‌رود.

وی افزود: باید برای جذب سرمایه‌گذار در این حوزه تلاش کنیم و امیدواریم شرکت‌های خصولتی و هلدینگ‌های کشور در این زمینه فعالیت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام عنوان کرد: بیشترین سود بعد از چرخه برداشت است و با توجه به وجود معادن بیتونین، آهک، شن و ماسه، سیلیس و… در استان که برخی از آن‌ها دارای بالاترین کیفیت در کشور و جهان هستند، باید فرآوری آن‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

عباسی به احیای واحدهای معدنی و فعال‌سازی آن‌ها در استان تاکید کرد و از مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خواست توجه ویژه‌ای به این حوزه در بحث سرمایه‌گذاری داشته باشد.

یک هزار و ۹۷۸ نفر هم‌اکنون در حوزه‌های مرتبط با صنایع معدنی در استان ایلام مشغول به فعالیت هستند. ۱۶ ماده معدنی از مصالح ساختمانی چون بیتومین، سنگ گچ، سنگ آهک، کلسیت، سیلیس، شن، ماسه، لاشه و مالون، آلوویوم آهکی، شیل و مارن، مرمریت و سلستین تاکنون در این استان شناسایی شده است.

ظرفیت اسمی تولید معادن استان ۱۰ میلیون تن در سال و میزان ذخائر معادن ایلام بر اساس آخرین برآوردها، بالغ بر یک میلیارد تن تعیین شده است. ۱۴۳ پروانه بهره‌برداری معادن در استان ایلام وجود داشته و ۱۰ پروانه اکتشاف در سال گذشته صادر شده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.