سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
کاهش تولید آلومینیوم شرکت هیدرو نروژ
18 دی 1400 - 12:34
شناسه : 22742
براساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت نورشک هیدرو نروژ اعلام کرد که تولید کارخانه آلومینیوم خود را در اسلواکی که اکثریت مالکیت آن را در اختیار دارد، به دلیل هزینه‌های بالای برق، به حدود ۶۰ درصد از ظرفیت کامل خود کاهش خواهد داد.
ارسال توسط : منبع : کالا خبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، نورشک هیدرو شرکت نروژی تولیدکننده آلومینیوم و انرژی‌های تجدیدپذیر است که دفتر مرکزی آن در شهر اسلو قرار دارد. این شرکت در سال ۱۹۰۵ توسط ساموئل ایده تاسیس شد و در حال حاضر، چهارمین تولیدکننده آلومینیوم در جهان بوده و در ۴۰ کشور دارای شعبه است.

افزایش هزینه‌های برق و گاز طبیعی در سراسر اروپا طی سال‌جاری منجر به کاهش تولید در کارخانه‌های ذوب فلزات، پتروشیمی ‌و سایر صنایع آسیب‌پذیر از رشد قیمت انرژی شده است. کارخانه Slovalco که ۵۵٫۳ درصد آن متعلق به شرکت هیدرو است و قبلا در سال  ۲۰۱۹، کاهش ظرفیت تولید خود را ۸۰ درصد اعلام کرده بود، اظهار کرد این تقلیل ظرفیت جدید به ۶۰ درصد، مربوط به کاهش سالانه ۳۵ هزار تنی آلومینیوم این شرکت است، اما در خصوص زمان اجرای آن چیزی بیان نکرد.

نورشک هیدرو در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسلووالکو به بررسی دقیق شرایط در هفته‌ها و ماه‌های آینده ادامه خواهد داد. این در حالی است که شرکت هیدرو که هیچ کاهش دیگری را در نروژ اعلام نکرده است، به دلیل ظرفیت برق‌آبی خود و ویژگی تامین بلندمدت انرژی‌های تجدیدپذیر خود همواره از نوسانات قیمت در امان بوده است.

گفتنی است، از آنجا که انرژی یکی از بزرگ‌ترین هزینه‌های مربوط به صنایع انرژی‌بر مانند کارخانه‌های ذوب است، تولیدکنندگان فلزات و سایر صنایع از اتحادیه اروپا درخواست کمک کرده‌اند و گفته‌اند رکورد قیمت‌ها به رقابت‌پذیری آن‌ها ضربه زده است و این شرایط می‌تواند شرکت‌های اروپایی را وادار به نقل مکان کند. آلکوآ، سازنده آلومینیوم ایالات متحده، امضای تفاهم‌نامه‌ای را با کارگران خود برای پایان دادن به تولید اولیه آلومینیوم در تاسیسات San Ciprian در اسپانیا به مدت دو سال اعلام کرد که این امر را به دلیل هزینه بالای انرژی عنوان کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.