چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
کاهش تولید فولاد در ماه می ۲۰۲۳
04 تیر 1402 - 15:45
شناسه : 34575
انجمن جهانی فولاد گزارش داد: با اعلام انجمن جهانی فولاد، مجموع تولید جهانی فولاد طی ماه می 2023، افت 5.1 درصدی را به ثبت رساند؛ این در حالی است که تولید ایران طی این ماه و پنج ماه ابتدایی سال جاری میلادی با رشد همراه بوده است.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، ۶۳ کشور فولادساز جهان طی ماه می ۲۰۲۳، ۱۶۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۵٫۱ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین فولادسازان جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان می امسال، ۷۸۶ میلیون تن فولاد خام تولید کردند که این میزان حاکی از کاهش ۱٫۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

طی پنج ماهه نخست سال جاری میلادی، ایران در مجموع ۱۳ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲٫۲ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که تولید فولاد خام ایران در ماه می ۲۰۲۳ نیز با رشد ۸٫۸ درصدی نسبت به ماه می ۲۰۲۲، به سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید.

از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه می ۲۰۲۳، چین با تولید ۴۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن ( رشد ۱٫۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲)، بیشترین میزان تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص داد. پس از آن، هند با تولید ۵۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد خام (رشد۵٫۷ درصدی)، ژاپن با تولید ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن (افت ۵٫۳ درصدی)، آمریکا با تولید ۳۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن (کاهش ۳٫۴ درصدی) و روسیه با تولید ۳۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن (کاهش ۱٫۹ درصدی) طی پنج ماهه نخست سال ۲۰۲۳، در رتبه‌های دوم تا پنجم جای گرفتند.

همچنین کره جنوبی با تولید ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد خام (افت ۰٫۴ درصدی)، آلمان با تولید ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن (افت ۴٫۷ درصدی)، برزیل با تولید ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن (افت ۸٫۱ درصدی)، ترکیه (کاهش ۱۹٫۱ درصدی) و ایران (رشد ۲٫۲ درصدی) نیز با تولید ۱۳ میلیون تن فولاد خام، در رتبه‌های ششم تا دهم جهان جای گرفتند.

نکنه قابل توجه برابر بودن تولید ایران و ترکیه است؛ با این حال انجمن جهانی فولاد، ایران را در رتبه دهم جای داده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.