چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
کاهش تولید معدنی‌ها در سال ۱۴۰۰
16 خرداد 1401 - 11:56
شناسه : 28683
آمار تولید محصولات منتخب معدنی طی سال ۱۴۰۰، نشان می‌دهد که نیمی از محصولات، با کاهش میزان تولید نسبت به سال ۱۳۹۹ مواجه شده‌اند و چند محصول نیز افزایش تولید ۲۵ درصدی را ثبت کرده‌اند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، طی سال گذشته، ۵۷۱ هزار و ۱۰۰ تن شمش آلومینیوم با ۲۵.۱ درصد افزایش نسبت به ۴۵۶ هزار و ۴۰۰ تن تولیدی طی سال ۱۳۹۹ تولید شده و بیشترین افزایش تولید محصولات منتخب معدنی را داشته است.

کمترین میزان رشد تولید محصولات منتخب معدنی متعلق به کاتد مس و آلومینا است که به ترتیب ۲.۸ و ۰.۷ درصد رشد تولید داشته‌اند. در سال گذشته، ۲۹۹ هزار تن کاتد مس و ۲۳۰ هزار و ۷۰۰ تن آلومینا تولید شده است و میزان تولید این دو محصول معدنی طی سال ۱۳۹۹، به ترتیب ۲۹۰ هزار و ۸۰۰ تن برای کاتد مس و  ۲۲۹ هزار و ۱۰۰ تن برای آلومینا ثبت شده است. در مقابل، فولاد خام کمترین میزان افت تولید یعنی ۲.۱ درصد را نسبت به سال ۱۳۹۹ داشته است.

در سال ۱۴۰۰، ۲۸ میلیون و ۴۰ هزار و ۱۰۰ تن فولاد خام تولید شده که نسبت به ۲۸ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۷۰۰ تن فولاد خام تولید شده در سال ۱۳۹۹، ۲.۱ کاهش تولید داشت. محصولات فولادی نیز طی  سال گذشته با افت ۵ درصدی، ۲۵ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۱۰۰ تن تولید شده است. طی ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹، حدود ۲۶ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۲۰۰ تن محصولات فولادی تولید شده بود.

شایان ذکر است که کنسانتره زغال‌سنگ بیشترین کاهش تولید را در سال پیش داشته است. طی ۱۲ ماهه سال گذشته، یک میلیون و ۴۷۴ هزار و ۴۰۰ تن کنسانتره زغال‌سنگ تولید شده که به نسبت یک میلیون و ۶۹۱ هزار و ۸۰۰ تن کنسانتره زغال‌سنگ تولید شده در سال ۱۳۹۹، ۱۲.۸ درصد افت تولید داشته‌ است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.