سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
کاهش صادرات زغال‌سنگ روسیه به آسیا
21 شهریور 1401 - 18:38
شناسه : 31717
با وجود قیمت‌های پایین‌تر، صادرات زغال‌سنگ روسیه به آسیا کاهش یافته و حجم بالاتر فروش به چین و هند برای جبران صادرات کمتر به ژاپن، کره جنوبی و خریداران دیگر مانند تایوان کافی نبوده است.
ارسال توسط : منبع : کالا خبر
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، در ماه‌های پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، به نظر رسید که روسیه موفق شده است از دست رفتن بازار اروپا را جبران کند و فروش به آسیا به خصوص چین و هند که بزرگ‌ترین واردکنندگان جهان هستند را افزایش دهد اما صادرات دریابرد تمامی گریدهای زغال‌سنگ روسیه به آسیا، در ماه آگوست به پایین‌ترین میزان در چهار ماه گذشته نزول کرد و طبق آمار شرکت کپلر، میزان صادرات روسیه به این منطقه به ۱۰.۱۵ میلیون تن در این ماه در مقایسه با ۱۲.۱۶ میلیون تن در ماه ژوئن و ۱۲.۴۲ میلیون تن در ماه ژوئیه رسید.

صادرات به چین در ماه آگوست به ۵.۰۱ میلیون تن رسید که در مقایسه با ۵.۸۷ میلیون تن در ژوییه، کاهش داشت. میزان واردات چین از روسیه با در نظر گرفتن واردات زمینی، بالاتر است اما محدودیت‌های ظرفیت در سیستم ریلی بین دو کشور، به معنای آن است که هرگونه افزایش قابل توجه در صادرات روسیه به همسایه‌، از طریق دریایی خواهد بود.

صادرات روسیه به هند در ماه آگوست، ۱.۸ میلیون تن بود که بالاتر از ۱.۵۱ میلیون تن در ماه ژوئیه و ۱.۶۹ میلیون تن در ماه ژوئن بود. هند، بزرگ‌ترین موفقیت روسیه در آسیا بوده است زیرا پیش از جنگ در اوکراین، واردات هند از روسیه اندک و بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن بود اما از زمان آغاز جنگ، بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است.

ژاپن خریدار بزرگ زغال‌سنگ روسیه در آسیا پیش از جنگ اوکراین بود اما صادرات روسیه به ژاپن از آن زمان، افت پیدا کرد و از ۷۸۰ هزار و ۵۳ تن در ماه ژوئیه به ۴۰۸ هزار و ۴۹ تن در ماه آگوست کاهش یافت.

در ماه آگوست سال ۲۰۲۱، صادرات روسیه به ژاپن که سومین واردکننده بزرگ زغال‌سنگ در آسیا است، ۱.۳۷ میلیون تن بود که حجم معمولی برای اکثر ماه‌های سال گذشته است.

کره جنوبی که چهارمین واردکننده بزرگ آسیا است نیز زغال‌سنگ کمتری از مسکو خریده است. صادرات روسیه به این کشور در ماه آگوست، ۱.۰۵ میلیون تن بود که کمتر از ۲.۳۴ میلیون تن در ماه ژوئیه و کمتر از ۲.۸۵ میلیون تن در ماه ژوئن بود.

نشانه‌هایی وجود دارد که روسیه برای فروش زغال‌سنگ بیشتر به بازارهای آسیایی حتی با وجود پیشنهاد قیمت کمتر، به زحمت افتاده است؛ در حالی که صادرات اندونزی و استرالیا بالا باقی مانده است.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.