چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
کاهش صادرات نفت عربستان در ماه فوریه
31 فروردین 1400 - 15:53
شناسه : 10830
بر اساس داده‌های منتشر شده توسط موسسه جودی، صادرات نفت خام عربستان در ماه فوریه سال 2021 به کم‌ترین میزان طی هشت ماه گذشته رسید.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، در تاریخ ۳۰ فروردین ‌ماه سال جاری، داده‌های منتشر شده خبر از افت صادرات نفت خام عربستان در ماه فوریه سال ۲۰۲۱ می‌دهد. این در حالی است که این کشور به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان در مسیر حمایت از قیمت نفت، به ‌طور داوطلبانه تولید نفت را محدود کرد.

صادرات نفت خام ریاض در ماه فوریه به پنج میلیون و ۶۲۵ هزار بشکه در روز رسید که کم‌ترین مقدار از ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ به حساب می‌آید. صادرات نفت این کشور یک ماه پیش از آن ۶ میلیون و ۵۸۲ هزار بشکه در روز برآورد شد.

تولید نفت خام ریاض در ماه فوریه سال ۲۰۲۱ نیز با کاهش روبه‌رو شد و به کم‌ترین مقدار از ماه ژوئیه سال گذشته یعنی هشت میلیون و ۱۴۷ هزار بشکه در روز رسید. همچنین تولید نفت خام این کشور در ماه ژانویه به ۹ میلیون و ۱۰۳ هزار بشکه در روز بود.

مجموع صادرات نفت خام و فراورده‌های نفتی عربستان در ماه فوریه به ۶ میلیون و ۸۶۰ هزار بشکه در روز رسید. این رقم در ماه ژانویه، هفت میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه در روز محاسبه شد. علاوه بر این، صادرات عربستان در ماه ژانویه برای هفتمین ماه پیاپی افزایش و به بالاترین میزان خود از ماه آوریل سال ۲۰۲۰ رسید.

شایان ذکر است که تقاضای فراورده‌های نفتی نیز در همین بازه زمانی افزایش و به یک میلیون و ۸۸۵ هزار بشکه در روز رسیده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.