چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
کاهش قیمت چدن نیکل چین
04 دی 1402 - 16:34
شناسه : 36436
برخی منابع مطلع از وضعیت بازار به موسسه «Fastmarkets» اعلام کردند که روند نزولی قیمت چدن نیکل (NPI) چین در هفته منتهی به روز جمعه هشتم دسامبر 2023، پس از یک هفته وقفه از سر گرفته شد و بازار همچنان با وضعیت مازاد عرضه و کاهش حجم تقاضا از سوی بخش فولاد زنگ‌نزن مواجه است.
ارسال توسط : منبع : فلزات آنلاین
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، ارزیابی هفتگی این موسسه برای چدن نیکل با عیار بالا، با محتوای حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد چدن نیکل جهت عرضه در بازار فیزیکی و جهت تحویل به مصرف‌کنندگان مبتنی بر قراردادهای ثبت شده با شرط پرداخت تعرفه‌های گمرکی (ddp) در بنادر چین، قیمت ۹۱۰ تا ۹۳۰ یوان (۱۲۷ تا ۱۳۰ دلار) به ازای هر واحد نیکل در روز هشتم دسامبر ۲۰۲۳ را نشان داد که ۳۰ یوان به ازای هر واحد نیکل نسبت به قیمت ۹۴۰ تا ۹۶۰ یوان در هر واحد نیکل تعیین شده در روز اول دسامبر سال جاری میلادی کاهش داشت.

همچنین قیمت چدن نیکل در هفته پایانی ماه اکتبر ۲۰۲۳، حدود ۹۱۰ تا ۹۳۰ یوان به ازای هر واحد نیکل تعیین شد.

ادامه روند نزولی قیمت چدن نیکل در بازار

به گفته برخی از فعالان بازار، حجم تقاضا برای چدن نیکل در بخش فولاد زنگ‌نزن همچنان روند نزولی را تجربه می‌کند؛ این در حالی است که هنوز هیچ کاهشی در مقدار تولید چدن نیکل در اندونزی مشاهده نشده و واحدهای ذوب در این کشور همچنان با ظرفیت بالا مشغول به تولید هستند.

یکی از معامله‌گران چدن نیکل مستقر در شرق چین عنوان کرد: اگرچه قیمت‌های این ماده بسیار کاهش یافته است اما واحدهای ذوب اندونزی همچنان مقدار تولید بسیار بالای خود را به این دلیل اینکه قیمت سنگ معدن نیکل در اندونزی نزولی بوده است، حفظ کرده‌اند.

پس از اینکه دولت اندونزی اعلام کرد هیچ سهمیه‌ای برای استخراج سنگ نیکل برای سال ۲۰۲۳ تعیین نخواهد کرد، با توجه به نگرانی‌ها از کمبود عرضه این ماده در بازار، سنگ‌های معدنی نیکل اندونزی با قیمت‌های بالا معامله می‌شوند که این مسئله موجب افزایش قیمت چدن نیکل شد.

برخی از منابع اظهار داشتند پس از آنکه قیمت چدن نیکل دوباره در اواسط ماه سپتامبر سال جاری میلادی افت پیدا کرد، قیمت سنگ معدن نیکل در این کشور دوباره روند نزولی به خود گرفت. بر همین اساس، قیمت سنگ معدن نیکل در بازار وارداتی چین در بحبوحه کاهش حجم تقاضای تولیدکنندگان چدن نیکل، در حالت ثبات و کاهشی در نوسان بود. در همین رابطه قیمت ۴۵ دلار در هر تن برای سنگ معدن نیکل با عیار ۱٫۵ درصد پیشنهاد شد که نشان‌‌دهنده روند نزولی قیمت آن بود.

ارزیابی هفتگی موسسه «Fastmarkets» برای سنگ لاتریت با محتوای نیکل با عیار ۱٫۵ درصد با شرط تحویل به بنادر چین با تقبل هزینه ارسال توسط خریدار (cif)، قیمت ۴۴ تا ۴۶ دلار در هر تن در روز هشتم دسامبر ۲۰۲۳ را نشان داد که در مقایسه با قیمت ۴۸ تا ۵۰ دلار در هر تن تعیین شده در روز اول دسامبر سال جاری میلادی، حدود چهار دلار در هر تن کاهش را تجربه کرد.

این موسسه همچنین قیمت هفتگی برای سنگ معدن نیکل با عیار ۱٫۸ درصد با محتوای ۱۵ تا ۲۰ درصد آب آهن و ۳۰ تا ۳۵ درصد منیزیم سیلیسید در حجم ۵۰ هزار تن لات، با شرط تحویل در بنادر چین و تقبل هزینه ارسال توسط خریدار (cif) را حدود ۷۸ تا ۸۰ دلار در هر تن در روز هشتم دسامبر ۲۰۲۳ ارزیابی کرد که نسبت به قیمت تعیین شده در یک هفته قبل از تاریخ مذکور تغییری در آن مشاهد نشد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.