چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
کاهش چشمگیر مصرف نفت اتحادیه اروپا طی سال ۲۰۲۰
30 بهمن 1400 - 16:20
شناسه : 24811
براساس گزارش‌های منتشر شده، اداره آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد که محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، مصرف نفت و فراورده‌های نفتی این سازمان را در سال ۲۰۲۰ به کمترین مقدار در ۳۰ سال گذشته رسانده است.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اداره آمار اتحادیه اروپا (یورواستات) روز جمعه مورخ ۲۹ بهمن‌ماه اعلام کرد که مصرف نهایی نفت و فراورده‌های نفتی در سراسر این منطقه شدیدترین کاهش خود را ثبت کرده است، به‌طوری که تنها در یکسال با حدود ۱۰ درصد کاهش به ۳۱۰ مگاتن معادل نفت (Mtoe) رسید.

دولت‌های اتحادیه اروپا در ماه مارس ۲۰۲۰ برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا جابه‌جای‌ها و سفرها را محدود کردند و این شرایط به کاهش قابل‌توجه مصرف سوخت‌های حمل‌ونقل مانند گازوئیل و بنزین منجر شد. همچنین استفاده از سوخت جت در هوانوردی که طی سال ۲۰۱۹ به بالاترین حد یعنی ۴۸.۲ مگاتن رسیده بود، در سال ۲۰۲۰ به‌دلیل محدودیت‌های سفر خطوط هوایی و در پی آن لغو پروازها بیش از ۵۶ درصد کاهش یافت.

در همین راستا لوکزامبورگ بیشترین کاهش را در مصرف نفت و فراورده‌های نفتی به ثبت رساند، به‌طوری که نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۱ درصد افت را نشان می‌دهد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مسیر تلاش برای رسیدن به هدف جاه‌طلبانه به صفر رساندن مقدار انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ میلادی، به‌طور فزاینده‌ای به منابع انرژی بادی، خورشیدی و دیگر انرژی‌های پاک روی آورده‌اند، این اتحادیه در سال ۲۰۲۰ میلادی برای پوشش ۲۲ درصد از مصرف انرژی خود از انرژی‌های تجدیدپذیر بهره گرفت.

گفتنی است، تاخیر دو ساله در داده‌ها به این دلیل است که یورواستات داده‌های قابل مقایسه جمع‌آوری شده ازسوی مقام‌های بخش آمار را با استفاده از روش‌شناسی هماهنگ پردازش می‌کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.