چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
کرمان در بخش معادن پرظرفیت است
15 بهمن 1399 - 11:08
شناسه : 6331
معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اینکه استان کرمان در بخش معادن، سنگ آهن و مس استانی پرظرفیت است، گفت: نیروهای تحصیلکرده و متخصص در استان کرمان نیز از مزیت‌های کم‌نظیر این استان است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اسحاق جهانگیری در این جلسه، استان کرمان را از استان‌های پرظرفیت و مهم کشور برشمرد و اظهار داشت: روند توسعه استان کرمان در سال‌های اخیر از شتاب مناسبی برخوردار شده که لازم است این روند با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه استان کرمان در بخش معادن، سنگ‌آهن و مس استانی پرظرفیت است، افزود: نیروهای تحصیل کرده و متخصص در استان کرمان، از مزیت‌های کم‌نظیر این استان به حساب می‌آید.
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه مشکل کم‌آبی استان کرمان از مهم‌ترین مسایل این استان محسوب می‌شود، گفت: انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان طرحی مهم و بزرگ بود که در دوره‌ای کوتاه به اجرا رسید و پیام روشنی را در کشور به همراه داشت که باید از منابع آب دریای عمان، خلیج فارس و آب‌های آزاد در جهت توسعه کشور بیش از پیش استفاده کنیم.
جهانگیری اشاره داشت: تکمیل زیرساخت‌های استان کرمان نظیر راه و راه‌آهن از مهم‌ترین نیازهای توسعه و پیشرفت استان است که در این راستا اتصال جیرفت به بندر جاسک از طریق خطوط ریلی یکی از برنامه‌های مهم دولت به‌شمار می‌رود. جاسک در آینده یکی از مهم‌ترین قطب‌های حمل و نقل دریایی خواهد بود و دولت طرح‌ها و برنامه‌های بسیار پراهمیتی نظیر صادرات نفت خام از جاسک و ایجاد بندری بزرگ در این منطقه را در دستور کار خود دارد.
وی با یادآوری اینکه استان کرمان در بخش گازرسانی به توجه بیشتری نیاز دارد، افزود: این کاستی در بخش روستایی بیشتر قابل مشاهده می‌شود که لازمه آن تمرکز جدی از سوی وزارت نفت جهت گازرسانی به مناطق روستایی استان کرمان است.
معاون اول رییس جمهور در پایان با بیان اینکه استان کرمان با وجود کم آبی، استانی مهم در بخش کشاورزی است، خاطرنشان کرد: البته گاهی آسیب‌هایی به محصولات کشاورزی استان وارد می‎شود و اتفاقاتی نظیر سرمازدگی و طوفان شن که نمونه آن اخیرا در منطقه رودبار مشاهده شد، باعث خسارت به کشاورزان این استان شده است.
در این جلسه که معاون رییس جمهور در امور مجلس نیز حضور داشت، نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی به بیان مهم‌ترین مسایل و کاستی‌های کلان استان پرداختند و دغدغه‌های حوزه‌های انتخابیه خود را نیز مطرح کردند.
لازم به توضیح است که ایجاد راه‌آهن، تکمیل راه‌های مواصلاتی، کمک به خودروسازی استان، افزایش تخت‌های بیمارستانی و توجه به بخش آب، برق و گاز استان از مهم‌ترین مطالبات نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی بود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.