چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
کرونا سدی برای کاهش قیمت نفت
01 اردیبهشت 1400 - 14:53
شناسه : 10913
قیمت نفت در تاریخ یکم اردیبهشت ماه سال جاری، تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در هندوستان که سومین مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان است، برای دومین روز متوالی کاهش پیدا کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن ۴۸ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۶۶ دلار و ۹ سنت در هر بشکه رسید. در این راستا، نفت برنت روز گذشته ۴۸ سنت کاهش داشت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن ۵۳ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش و به ۶۲ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد ماه مه نفت وست تگزاس اینترمدیت، روز سه‌شنبه با ۱.۵ درصد کاهش، با ۶۲ دلار و ۴۴ سنت منعقد شد.

راویندرا رائو نایب رییس کالاها در شرکت کوتاک سکیوریتیز، اظهار داشت: هند به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان، به دلیل افزایش آمار کرونا در این کشور و محدودیت‌های وضع شده به دورنمای تقاضا ضربه می‌زند. بازار جهانی نفت با برنامه اوپک و متحدانش برای افزایش عرضه در ماه‌های آینده، برنامه خوبی ترسیم کرده است. بنابراین اگر دورنمای تقاضا به شکل قابل ملاحظه‌ای بهبود پیدا نکند، امکان تصحیح قیمت‌ها وجود دارد.

عامل دیگری که باعث واکنش منفی بازار شد، آمار موسسه امریکن پترولیوم بود که نشان داد ذخایر نفت خام و سوخت‌های تقطیری آمریکا در هفته منتهی به ۱۶ آوریل افزایش داشته است. ذخایر نفت خام آمریکا ۴۳۶ هزار بشکه افزایش پیدا کرد در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، کاهش ذخایر به میزان سه میلیون بشکه را پیش‌بینی کرده بودند. آمار رسمی ذخایر بعدازظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود.

بر اساس این گزارش، دو منبع آگاه در اوپک پلاس اظهار کردند که نرخ پایبندی این گروه به توافق کاهش تولید در ماه مارس به ۱۱۳ درصد رسید. نرخ پایبندی اعضای اوپک ۱۲۴ درصد و نرخ پایبندی تولیدکنندگان غیراوپک، ۹۳ درصد بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.