چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
کشف بزرگ‌ترین ذخایر عناصر نادر خاکی اروپا در سوئد
25 بهمن 1401 - 19:23
شناسه : 33486
شرکت «LKAB» با مالکیت دولتی سوئد اعلام کرد که بزرگ‌ترین ذخایر عناصر نادر خاکی شناخته شده اروپا را در نزدیکی شهر کیرونا، شمالی‌ترین شهر این کشور کشف کرده است.
ارسال توسط : منبع : فلزات آنلاین
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، این کشف می‌تواند به قاره اروپا کمک کند تا از سلطه چین در این بخش رهایی یابد. کشور چین حدود ۹۸ درصد از ۱۷ ماده معدنی مورد استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی «EVs»، وسایل الکترونیکی قابل‌ حمل، توربین‌های بادی و تجهیزات نظامی را تولید می‌کند.

به گفته شرکت «LKAB»، تخمین زده می‌شود که ذخایر معدن «PerGeijer» در قسمت شمالی بزرگ‌ترین معدن سنگ‌آهن این شرکت واقع در شمال کشور سوئد، حاوی بیش از یک میلیون تن عناصر نادر خاکی باشد.

معدنچیان این شرکت خاطرنشان کردند که هنوز بررسی این معدن در مرحله اکتشافی قرار دارد و میزان قطعی ذخایر آن مشخص نیست.

یان موستروم، مدیر اجرایی این شرکت در بیانیه‌ای با اشاره به جدول زمانی برگرفته از سایر فرایندهای صدور مجوز در صنعت اعلام کرد که حداقل ۱۰ تا ۱۵ سال طول خواهد کشید تا بتوان فرایند استخراج معادن را آغاز کرد و مواد اولیه را به بازار تحویل داد.

شرکت «LKAB» در نظر دارد در سال جاری قبل از دریافت مجوز، درخواستی برای دریافت امتیاز انحصاری اکتشاف ارائه دهد. موستروم از کمیسیون اروپا درخواست کرد که در قالب بخشی از قانون مواد اولیه حیاتی خود که انتظار می‌رود در ماه مارس سال جاری فرامین آن اعلام شود، این فرایندها را تسریع و ساده‌سازی کند.

کشور سوئد نقش مهمی در توسعه برنامه‌های مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر اتحادیه اروپا ایفا و در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از سنگ‌آهن این قاره را تامین می‌کند. گفتنی است که بیشتر عناصر به‌کار رفته برای ساخت فولاد در اروپا توسط شرکت «LKAB» استخراج می‌شود.

اتحادیه اروپا عناصر نادر خاکی را یکی از مهم‌ترین منابع برای قاره اروپا می‌داند. وزیر انرژی و تجارت سوئد در بیانیه‌ای بیان کرد که فرایند الکتریکی‌سازی، خودکفایی و استقلال اتحادیه اروپا از روسیه و چین از زمان شروع استخراج این معدن آغاز شد.

سوئد که در حال حاضر ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، از نمایندگان این اتحادیه برای برگزاری نشستی دو روزه در شهر کیرونا دعوت به عمل آورد. این شهر در اواخر دهه ۲۰۱۰ هنگام استخراج بزرگ‌ترین معدن سنگ‌آهن زیرزمینی با نامی مشابه در این منطقه، تیتر اول خبرها را به خود اختصاص داد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.