سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
کهگیلویه و بویراحمد قطب تامین بوکسیت خواهد شد
08 اردیبهشت 1400 - 16:05
شناسه : 11433
‎ در راستای پیاده‌سازی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به انجام فراخوان سرمایه‌گذاری در معادن بوکسیت آن استان، بازدید از معادن با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیر امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت، کارشناس ارشد صنایع معدنی سرمایه‌گذار شرکت فولاد تکنیک و مشاورین شرکت مذکور، کارشناس طرح احیاءِ، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، مسئولان محلی شهرستان چرام و بهره‌برداران معدنی استان در خصوص سرمایه‌گذاری برای احداث کارخانه فراوری و بالا بردن ارزش‌افزوده و اشتغال‌زایی در استان‌های کمتر توسعه یافته انجام شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ایمپاسکو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، از آنجای که مزیت نسبی مواد معدنی استان از نوع ماده معدنی بوکسیت و سلستین و سایر مواد معدنی است، با احداث این کارخانه جهت فراوری و تهیه مواد اولیه صنایع آلومینیم کشور، این استان می‌تواند یکی از مهم‌ترین قطب‌های تامین بوکسیت در کشور شود. همچنین با توجه به توافق فی مابین بهره‌بردار یکی از معادن مهم بوکسیت استان و سرمایه‌گذاران تعیین شده در فراخوان، برای احداث کارخانه فراوری بوکسیت در این استان، می‌توان جهت افزایش تولید این نوع ماده معدنی جهت مصارف داخلی کشور اقدام کرد.

در این راستا با توجه به همکاری دستگاه‌های اجرایی استان، شرکت سرمایه‌گذار پس از بررسی کارشناسی و تخصصی، یکی از روش‌های فراوری متناسب با شرایط منطقه را برای احداث این کارخانه پیشنهاد خواهد داد و در خصوص تامین مواد اولیه کارخانه مذکور توسط بهره‌برداران استان طی قراردادهای بلندمدت اقدام خواهد شد.

لازم به توضیح است که محل احداث این کارخانه در شهرک صنعتی شهرستان چرام در فاصله ۳۵ کیلومتری معادن، با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم پیشنهاد شده است. البته معادن بوکسیت استان کهکیلویه و بویر احمد دارای کیفیت مناسب برای مصرف این نوع ماده معدنی در کشور هستند.

همچنین بعد از بازدید از معادن استان، جلسه‌ای با هماهنگی استانداری استان با حضور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و بازدیدکنندگان معادنِ استان جهت مشخص نمودن نحوه سرمایه‌گذاری با هدف احیا و فعال‌سازی معادن بوکسیت استان برگزار شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.