چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
«کگل» در جایگاه بزرگ‌ترین شرکت سنگ‌آهنی بورس ایستاد
04 تیر 1402 - 9:19
شناسه : 34558
شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با نماد «کگل» با ارزش بازار معادل ۲۲۳ همت، به‌ عنوان بزرگ‌ترین شرکت معدنی و صنعتی ایران معرفی شد.
ارسال توسط : منبع : شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، گل‌گهر از طریق استخراج سنگ‌آهن و تبدیل آن به دو محصول کنسانتره و گندله، مواد اولیه مورد نیاز شرکت‌های تولیدکننده محصولات فولادی را تامین می‌کند. بنابراین فعالیت این شرکت از حیث اهمیت ملی و بین‌المللی بسیار راهبردی است.

در سال ۱۴۰۱، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با تولید ۹ میلیون و ۸۷۰ هزار تن گندله، رتبه نخست تولیدکنندگان این محصول را به خود اختصاص داده است.

لازم به ذکر است که «کگل» در راستای تکمیل زنجیره فولاد، دارای شرکت‌های فرعی و وابسته زیادی است که ارزش سرمایه‌گذاری گل‌گهر در این واحدها معادل ۲۶.۷ همت تا پایان سال ۱۴۰۱ بوده است.

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر از طریق مدیریت و نظارت صحیح مالی بر عملکرد شرکت‌های فرعی و وابسته، به دنبال ارزش‌آفرینی بیشتر برای سهام‌داران اصلی و سایر سهام‌داران است و در این راستا، برنامه افزایش سرمایه به مبلغ ۴.۸۵ همت از محل آورده نقدی و مطالبات سهام‌داران در دستور کار هیئت مدیره این شرکت قرار دارد.

به لحاظ رتبه‌بندی مبتنی بر ارزش بازار، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر همیشه یکی از پنج شرکت برتر بازار سرمایه ایران بوده که علت آن، عملکرد مناسب و روبه‌رشد این شرکت در بخش‌های مختلفی همچون مدیریت تولید، مدیریت فروش و سودآوری بوده است.

با توجه به پروژه‌های در حال تکمیل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و پروژه‌های واحدهای فرعی و وابسته آن که چشم‌انداز روشنی از سودآوری آتی این شرکت را پیش روی سهام‌داران قرار می‌دهد، سهام شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر همواره توجه سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی را به خود جلب کرده است و همواره از نظر بازار، گزینه جذابی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود‌.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.