چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
کیفیت ورق قلع‌اندود مبارکه با محصولات خارجی تفاوت دارد
29 خرداد 1400 - 11:27
شناسه : 13935
مدیرعامل شرکت قوطی افشان: مدیرعامل شرکت قوطی افشان گفت: ورق قلع اندود شرکت فولادمبارکه در مقایسه با نمونه محصولات چینی از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و دلیل آن نوع مواد اولیه‌ای است که در تولید آن استفاده می‌شود که به لحاظ کیفی، کاملا پاسخگوی نیاز مجموعه بوده است و حدود 30 درصد مطلوبیت‌ بیشتری نسبت به محصولات خارجی دارد.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسین برحقی مدیرعامل شرکت قوطی افشان درخصوص تامین نیاز این شرکت از محصولات فولادمبارکه، اظهار داشت: شرکت قوطی افشان به عنوان یکی از مصرف‌کنندگان ورق قلع اندود شرکت فولادمبارکه، ماهانه بخشی از نیاز خود را بر اساس سهمیه‌بندی صورت گرفته از طرف شرکت مذکور تامین می‌کند.

وی افزود: یکی از مواردی که باعث سختی کار برای واحد تولیدی این شرکت می‌شود، ضخامت ورق عرضه شده برای مجموعه قوطی افشان است. به این شکل که ضخامت مصرفی مطلوب برای این شرکت ۰.۱۸ میلی‌متر است اما با توجه به بخشنامه‌های جاری شرکت فولادمبارکه، ضخامت مذکور تنها برای کارخانه‌های تولید قوطی‌های صنایع غذایی عرضه می‌شود، به همین منظور این شرکت بالاجبار بایستی ورق ۰.۲۱ میلی‌متر سفارش دهد که به دلیل افزایش قیمت ورق قلع اندود در عرضه مواد اولیه بورس کالا، این موضوع سبب ایجاد هزینه اضافی برای تولید می‌شود؛ البته در این خصوص و برای رفع این مشکل، مذاکراتی با مسئولان مربوطه در شرکت فولادمبارکه انجام و امیدواریم به زودی این مشکل نیز مرتفع شود.

مدیرعامل شرکت قوطی افشان با تاکید بر کیفیت بالای محصول فولادمبارکه و حساسیتی که در تولید محصول نهایی شرکت قوطی افشان وجود دارد، گفت: این محصول کاملا پاسخگوی نیاز مجموعه بوده است. البته طبق سهیمه‌بندی، شرکت فولادمبارکه هر ماه به میزان خاصی ورق قلع اندود برای این شرکت اختصاص می‌دهد و در حالی که کل نیاز مجموعه، چندین برابر آن است. بنابراین شرکت برای تامین مابقی نیاز خود، بالاجبار از دیگر تولیدکنندگان متفرقه و یا محصولات وارداتی چینی استفاده می‌نماید؛ در نتیجه، این امر منجر به خروج بخشی از ارز موجود خواهد شد.

برحقی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر، ظرفیت صنایع تولیدکننده مرتبط با مواد غذایی به شکل بهتری پوشش داده می‌شود اما بخش صنایع فلزی مربوط به مواد صنعتی به میزان کمتری می‎تواند از ورق تولیدی فولادمبارکه استفاده کند. در این راستا شرکت قوطی افشان به عنوان بخشی از این صنایع، برای تامین بخش بزرگی از نیاز خود باید به بازار آزاد روی آورد که این مسئله ضمن خروج ارز، سبب افت نسبی کیفیت نیز می‌شود. محصولی که با ورق فولادمبارکه تولید می‌شود در مقایسه با محصول تولیدی با ورق چینی تفاوت فراوان از لحاظ کیفیت تولید داشته است و ۳۰ درصد کیفیت کار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.