چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت ×
اتخاذ گام‌هایی تازه در حوزه طلا، مس و سنگ‌آهن
25 بهمن 1399 - 11:12
شناسه : 6869
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه با صدا و سیما از کشف معادن جدید طلا، مس و سنگآهن خبر داد و گفت: توسعه اکتشافات و بهره‌برداری از ظرفیت‌های بالقوه سنگ‍‌های گران‌قیمت، یکی از استراتژی‌های مهم وزارتخانه به حساب می‌آید.
ارسال توسط : منبع : صدا و سیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت بالای معادن کشور، اظهار داشت: برنامه وزارت صمت برای توسعه کشور در زمینه سنگ‌های گران قیمت، راه‌اندازی هلدینگ‌های مربوط به این زمینه است.

وی افزود: ایران نه تنها سرزمین نفت‌خیز بلکه یک کشور معدن‌خیز نیز هست که باید از ظرفیت آن به خوبی استفاده کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه یک بخش از مسئولیت‌ها برای کشف و بهره‌برداری از معدن به شورای معادن استان‌ها واگذار شده است، گفت: بر اساس این برنامه، آزادسازی معادن حفر شده‌ای که چندین سال به دلیل مشکلات فنی، مالی و یا هر دلیل دیگر مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است، در دستور کار خواهد بود و پروانه آن‌ها به صورت مزایده در اختیار شورای معادن استان‌ها قرار می‌گیرد.

رزم حسینی ادامه داد: کشور اکنون در اکتشاف معادن بسیار فقیر است و تا به حال موفق نشده‌ایم اکتشافات جدیدی داشته باشیم و همه اکتشافات موجود به سنوات گذشته برمی‌گردد.

وی ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و استفاده از فناوری‌های جدید، ضمن توسعه اکتشاف از معادن کشور، بهره‌برداری از این معادن نیز افزایش خواهد یافت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: برداشت از معادن کنونی بیشتر سطحی است و باید برداشت از عمق معادن را هم توسعه دهیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.