چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
گسترش فعالیت شرکت‌های معدنی ایران در افغانستان
27 اردیبهشت 1401 - 12:09
شناسه : 27876
معاون معادن و فراوری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه مقامات افغانستان نسبت به شروع فعالیت‌ شرکت‌های معدنی ایران در این کشور بسیار راغب هستند، گفت: بنا داریم رایزنی‌ها طی هفته آینده در لایه کارشناسی و بازدیدهای میدانی ادامه پیدا کند.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا محتشمی‌پور معاون معادن و فراوری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت، با برخی مسئولان و کارشناسان معدنی کشور افغانستان در شهر کابل دیدار و گفت‌وگو کرد که دیدار با اعضای خانه معدن افغانستان و خانه معدن کابل، وزیر معادن و پترلیوم و معاونان، مسئولان وزارت خارجه، رییس انجمن سنگ‌های قیمتی افغانستان و…، ازجمله این دیدارها بود.

گسترش فعالیت شرکت‌های معدنی ایران در افغانستان، محور اصلی رایزنی معاون معادن و فراوری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت طی سفر به افغانستان بود و بنا است رایزنی‌ها، طی هفته آینده در لایه کارشناسی و بازدیدهای میدانی ادامه داشته باشد.

معاون معادن و فراوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این سفر، اظهار داشت: در خصوص همکاری‌های معدنی و برخی موانع احتمالی که به علت مقررات و برخی تصمیمات دولت افغانستان وجود دارد و همچنین ظرفیت‌هایی که می‌تواند نقاط شروع همکاری معدنی تهران-کابل باشد، گفت‌وگوی خوبی میان طرفین انجام شد. مقامات افغانستان نسبت به شروع فعالیت‌ شرکت‌های معدنی ایران در این کشور بسیار راغب هستند. البته برخی شرکت‌های ایرانی ازجمله شرکت‌های بزرگ نسبت به مقوله تضمین امنیت افغانستان احتیاط دارند و از طرفی، حضور بدون ضابطه شرکت‌های ایرانی در افغانستان مورد توجه است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: توسعه معادن بزرگ افغانستان در ابتدای راه بوده و باید مقدمات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن فراهم شود که به‌ منظور حضور قوی فراسرزمینی در حوزه معادن، نسبت به شناسایی ظرفیت‌ها و استفاده از آن حساس هستیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.