چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
گلدمن ساکس پیش‌بینی افزایش قیمت نفت را تقویت کرد
05 آبان 1400 - 9:08
شناسه : 19683
براساس گزارش‌های منتشر شده، بانک گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد که قیمت نفت از برآورد پیشین این بانک، یعنی رقم ۹۰ دلار برای هر بشکه، بالاتر رود.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد بهبود خیره‌کننده تقاضای جهانی نفت می‌تواند قیمت شاخص نفت برنت را در پایان سال جاری میلادی به رقمی بالاتر از ۹۰ دلار برای هر بشکه که این بانک پیش‌بینی کرده بود، برساند.

این بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی با اشاره به بهبود مصرف در آسیا پس از شیوع نوع دلتای ویروس کرونا، پیش‌بینی کرد که تقاضای نفت به‌زودی به حدود یکصد میلیون بشکه در روز (مقدار مصرف پیش از شیوع همه‌گیری ویروس کرونا) باز می‌گردد. همچنین گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد که تغییر رویکرد مصرفی از گاز به نفت می‌تواند تقاضای این محصول را حداقل یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

گفتنی است، گلدمن ساکس در گزارش خود اعلام کرد با در نظر گرفتن اینکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) همچنان به روند افزایش ماهانه تولید ۴۰۰ هزار بشکه در روز ادامه می‌دهند، برای متوازن شدن کمبود عرضه موجود در بازار طی سه‌ماه نخست ۲۰۲۲، نیاز داریم قیمت‌ها افزایش یابند و به ۱۱۰ دلار برای هر بشکه برسند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.