چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
گل‌گهر، گُل سرسبد صنایع معدنی کشور است
15 فروردین 1400 - 14:41
شناسه : 9735
آیین افتتاح بزرگ‌ترین واحد پیش‌فراوری و خردایش سنگ‌آهن در خاورمیانه به ظرفیت ۱۵ میلیون تن در سال با سرمایه‌گذاری حدود 11 هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۲۱۰ نفر توسط حسن روحانی رییس‌جمهور به‌ صورت ویدئوکنفرانس و با حضور استاندار کرمان، وزیر صنعت، معدن و تجارت، مديرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و مسئولان شهرستان سیرجان افتتاح شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی گل‌گهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابتدای این مراسم با اشاره به افتتاح بزرگ‌ترین واحد پیش‌فراوری و خردایش سنگ‌آهن در خاورمیانه، اظهار داشت: با افتتاح این پروژه‌ در حوزه معادن سنگ‌آهن، این منطقه عملا به پارس جنوبی در حوزه سنگ‌آهن تبدیل شده است؛ به طوری که می‌تواند ظرفیت‌های سرمايه‌گذاری فراوانی با خود به همراه آورد.

نقش بی‌بدیل گل‌گهر در تولید کنسانتره و گندله‌ سنگ‌آهن کشور

ایمان عتیقی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در این مراسم گفت: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به‌ عنوان‌ اولین توليدکننده گندله سنگ‌آهن و کنسانتره سنگ‌آهن کشور، نقش مهمی در زنجیره تولید فولاد کشور دارد. به طوری که این شرکت در دو ماه پایانی سال ۱۳۹۹ با کسب هشت رکورد تولیدی، توانست نقش موثری از خود به نمایش بگذارد.

وی افزود: یکی از افتخارات این مجموعه این است که با کاهش اثرات تحریم‌، رشد بزرگی در تولید داشته است. به طوری که در آبان ماه سال ۱۳۹۹، عملیات اجرایی خط دوم و سوم انتقال آب خلیج‌فارس با مشارکت شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر کلید خورد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر بیان کرد: امروز بزرگ‌ترین واحد خردایش خاورمیانه با ظرفیت ١٥ میلیون تن سنگ‌آهن در این منطقه افتتاح می‌شود. در واقع اجرای این طرح منجر به بهبود کیفیت و افزایش تولید و تحقق شعار سال خواهد شد.

عتیقی با اشاره به اینکه سند چشم‌انداز ١٠ ساله برای این شرکت تدوین و ظرف دو ماه آینده ابلاغ خواهد شد، ادامه داد: بدون‌شک توسعه این شرکت، بر اساس تلاش مدیران گذشته و سهامداران رقم خورده است.

وی همچنین با اشاره به موضوع واگذاری پهنه معدنی در استان کرمان، یادآور شد: یکی از مشکلات گل‌گهر، واگذاری یک پهنه معدنی است که اقدامات قانونی آن انجام‌ شده است اما امیدواریم این واگذاری با پشتیبانی دولت، سرعت بیشتری به خود بگیرد؛ چراکه با واگذاری این پهنه، پشتیبانی از تولید نیز محقق خواهد شد.

گل‌گهر، گُل سرسبد صنایع معدنی کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور نیز پس از استماع گزارش مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، اذعان داشت: باعث خوشحالی است که پروژه خردایش سنگ‌آهن در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر افتتاح می‌شود و ابرپروژه انتقال آب خلیج‌فارس نیز که برای شرق کشور بسیار مهم و سرنوشت‌ساز بود، مدتی پیش آغاز و نام «امید» را به خود گرفت؛ چراکه مایه امید برای آبادانی شرق کشور خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، گل سرسبد در زمینه صنایع معدنی و احیای معادن است. این شرکت در تولید کنسانتره سنگ‌آهن، گندله سنگ‌آهن و آهن‌اسفنجی، نقش بسیار زیادی دارد. در سال پشتیبانی از تولید، همه باید تلاش کنیم موانع را کم و پشتیبانی‌ها را برای تولید زیادتر کنیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.