چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
«یورت»، پنج سال بعد از انفجار
15 اردیبهشت 1401 - 12:37
شناسه : 27363
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، آخرین وضعیت معدن زمستان یورت آزادشهر را پنج سال پس از انفجار تشریح کرد و گفت: بعد از حادثه تلخ معدن زمستان‌ یورت، معادن گلستان خود را به پایگاه امداد و نجات تجهیز کرده و لوازم خود را اصلاح کردند و از طرفی نظارت‌ها بر معادن افزایش یافته است.
ارسال توسط : منبع : راهبرد معاصر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶، حادثه‌ای تلخ در معدن زمستان‌ یورت آزادشهر، بسیاری از فرزندان را یتیم کرد. طی این حادثه تلخ، بر اثر انفجار در عمق یک هزار و ۴۰۰ متری از سطح زمین، تعدادی از معدنچیان زمستان ‌یورت، داخل معدن جان باختند و عده‌ای که پس از انفجار برای کمک به معدنچیان رفته بودند، بر اثر تجمع گاز مونوکسیدکربن و متان دچار خفگی شدند. در این حادثه ۴۳ نفر از کارگران معدن یورت آزادشهر جان باختند و ۷۰ نفر مصدوم شدند.

هومن هادیان معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، درباره آخرین وضعیت معدن زمستان‌ یورت پنج سال پس از انفجار، اظهار داشت: بعد از حادثه تلخ معدن زمستان ‌یورت، معادن گلستان به پایگاه امداد و نجات مجهز و لوازم خود را اصلاح کردند و از طرفی، نظارت‌ها بر معادن افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه نظارت بر معادن از طریق سازمان صنایع، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین بازرسان نظام مهندسی معدن انجام می‌شود، افزود: ذخیره‌گاه معدن زمستان یورت، حداقل تا ۱۵ سال دیگر دارای زغال بوده و معدن‌کاری باید با شرایط ایمن و تجهیزات مناسب انجام شود؛ در این شرایط بهره‌برداری از معدن مشکلی ندارد.

درصد احتمال وقوع حادثه در معادن زغال‌سنگ

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، عمق معدن زمستان‌ یورت را متفاوت خواند و گفت: عمق معدن زمستان‌ یورت از ۵۰۰ متر تا یک هزار و ۵۰۰ متر متفاوت است. با این حال حادثه در معادن زغال‌سنگ پیش‌بینی نشده است و دائم تکرار می‌شود، اما نظارت‌ها افزایش می‌یابد تا حوادث، آسیب کم‌تری به همراه داشته باشند.

هادیان با بیان اینکه ۱۵ درصد از درآمد معادن صرف استان گلستان می‌شود، بیان کرد: ۶۱ معدن در استان گلستان وجود دارد که بیشترین معادن، زغال‌سنگ و صدف کوهی است.

وی در پایان به نقاط قوت معادن گلستان اشاره و خاطرنشان کرد: ید ماده معدنی است که تنها هشت کشور جهان آن را تولید می‌کنند و ایران از جمله این کشورها بوده و در گلستان، این معادن مستقر هستند که ارزش‌ افزوده بسیار بالایی دارد و همچنین از آن به عنوان مواد اولیه دارویی استفاده می‌شود که کشور از واردات آن بی‌نیاز بوده و صادرات بالایی دارد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.