چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
۱۰۰ هزار تن سنگ‌آهن و کنسانتره چادرملو در بورس کالا عرضه شد
12 اردیبهشت 1400 - 12:52
شناسه : 11604
مدیر امور بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو: در پی پذیرش عرضه محصول سنگ‌آهن و کنسانتره چادرملو در بازار اصلی شرکت بورس کالای ایران، مدیر امور بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، گفت: با موافقت مديريت پذيرش و بازاريابي شركت بورس كالاي ايران، 50 هزار تن کنسانتره سنگ‌آهن و50 هزار تن سنگ‌آهن در این بازار عرضه خواهیم کرد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی چادرملو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسین اطمینان مدیر امور بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری حداقل ۱۵۰ هزار تن سنگ‌آهن و۲۰۰ هزار تن کنسانتره سنگ‌آهن از سوی شکت معدنی و صنعتی چادرملو در بورس کالای ایران عرضه شود.

وی در خصوص اهمیت این کالا برای اقتصاد کشور، افزود: سنگ‌آهن به عنوان ماده اولیه کارخانجات فولادسازی همواره به عنوان یک ماده استراتژیک شناخته می‌شود، که طی سال‌های اخیر با توجه به کاهش ذخایر معادن سنگ‌آهن فعال، به خصوص معادن بزرگ، این شرکت‌ها برای تامین مواد اولیه خود به خرید سنگ‌آهن از سایر معادن و بازار روی آورده‌اند.

مدیر امور بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو عدم وجود مرجع قیمت‌گذاری استاندارد و وجود واسطه‌های متعدد بین معادن و مصرف‌کننده نهایی را سبب آشفتگی این بازار عنوان کرد و گفت: این نابسامانی موجب شد که معدنکار و مصرف‌کننده نهایی در این فرایند منتفع نگردند و اکثر سود به سمت واسطه‌ها سوق پیدا کند. لذا استفاده از سامانه بورس کالای ایران به عنوان یک بستر شفاف و استاندارد و با شرایط رقابتی یکسان برای خریداران و همچینین شفافیت عرضه برای تولیدکنندگان، قطعا این دو بخش مهم به سمت شفاف‌سازی و استانداردسازی خواهند رفت. به همین دلیل است که استقبال قابل توجهی از بورس کالای برای عرضه این محصول شد.

اطمینان در پایان با پاسخ به این سوال که چرا با وجود کاهش ذخایر موجود سنگ‌آهن چادرملو، این شرکت اقدام به عرضه سنگ‌آهن در بورس کالا می‌کند، خاطرنشان کرد: بخشی از چرخه فراوری سنگ‌آهن در شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو، سنگ‌های با خاصیت مغناطیسی بالا که قابلیت استفاده در کارخانجات فراوری و تولید کنسانتره سنگ‌آهن راندارند، به عنوان مازاد محسوب می‌شود و بدیهی است که می‌توانیم چنین محصولی را به بازار عرضه کنیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.