چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
۱۱ قطعه با همت مجتمع قطران زرند بومی‌سازی شد
14 فروردین 1401 - 9:13
شناسه : 26079
مدیر مجتمع کک‌سازی و پالایش قطران زرند گفت: در سال گذشته ۱۱ قطعه با دانش بومی توسط مجتمع کک‌سازی و پالایش قطران زرند ساخته شده است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ایمپاسکو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حامد مسعودپور مدیر مجتمع کک‌سازی و پالایش قطران زرند، اظهار داشت: با توجه به تحریم‌های صورت گرفته و در راستای دانش بومی‌سازی، این مجتمع اقدام به شناسایی تجهیزات حساس کرده، که در این راستا با استفاده از توان داخلی، نسبت به کروکی‌برداری و نقشه‌کشی صنعتی قطعات، اولویت‌بندی لازم صورت پذیرفته است و در نهایت با استفاده از تولیدکنندگان داخل، نسبت به ساخت قطعات مد نظر اقدام شده است.

وی افزود: علی‌رغم افزایش تولید در سال ۱۴۰۰، با توجه به تدابیر اتخاذ شده، میزان مصرف آب به ازاء هر تن تولید در سال ۱۳۹۹ از ۶٫۷  متر مکعب به ۴٫۹ متر مکعب در سال ۱۴۰۰؛ کاهش یافت.

مدیر مجتمع کک‌سازی و پالایش قطران زرند، گفت: برای حفظ و نگهداری از تجهیزات در مجتمع کک‌سازی و پالایش قطران زرند و با توجه به خورنده بودن گاز، این مجتمع اقدام به تعمیر، سندبلاست و رنگ‌آمیزی واحد تولید گوگرد کرده، که این اقدام در پروسه واحد گوگردزدایی، علاوه بر حفظ و نگهداری تجهیزات فلزی و آجرهای نسوز کوره کک‌سازی، منجر به افزایش تولید این محصول و کاهش آلایند‌گی زیست محیطی شده است.

مسعودپور در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به واگذاری مجتمع در سال ۱۳۹۵ به بخش خصوصی در قالب قرارداد راهبری و با توجه به پتانسیل موجود در کارخانه کک‌سازی و پالایش قطران شماره ۲ راهبر که شامل برج خنک‌کننده کوییچینگ است، اقدام به تعریف پروژه خط انتقال کک گداخته این مجتمع جهت خنک‌سازی در برج CDQ در کارخانه کک‌سازی و پالایش قطران شماره ۲ راهبر شده، که در این راستا عملیات مطالعه، امکان‌سنجی و خاکبرداری پروژه مذکور صورت گرفت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.