چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
۱۲۰ معدن راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی
11 اردیبهشت 1400 - 14:07
شناسه : 11535
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در بازدید از واحدهای معدنی شهرستان سلماس، گفت: حدود 120 معدن راکد و غیرفعال در این استان وجود دارد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، غلامرضا بابایی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، اظهار داشت: از ۴۵۰ معدن دارای پروانه در استان، تعداد ۱۲۰ معدن به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم راکد و غیرفعال هستند. که با توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در شعار سال در نظر داریم با مرتفع کردن مشکلات اداری برای این تعداد از واحدهای معدنی راکد، این معادن را به چرخه تولید بازگردانیم.

وی بروکراسی اداری و طولانی بودن پروسه استعلام منابع طبیعی و برخی دستگاه‌های اجرایی، معارضان محلی و نبود صنایع فراوری مرتبط با حوزه معدن را از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی این بخش دانست و افزود: توسعه و فعال‌سازی معادن زمینه‌ساز آبادانی و رفع مشکلات زیرساختی در شهرستان‌ها است. در این راستا باید موانع استفاده از ظرفیت توسعه معادن با همکاری دستگاه‌های اجرایی برداشته شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، گفت: ذخیره قطعی معادن استان بیش از یک میلیارد و ۲۱۴ میلیون تن است. که سالانه بیش از ۱۷ میلیون تن انواع مواد معدنی در استان استخراج و بخش زیادی از آن به صورت خام از استان خارج می‌شود.

افزایش بهره‌برداری از منابع طبیعی

هادی قاسمی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی نیز در این بازدید، بیان کرد: مطالعات کلی و بررسی محدودیت‌های منابع طبیعی در استان با همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت بررسی و در نظر داریم با رعایت اصول کلی منابع طبیعی سطح بهره‌برداری از منابع طبیعی را به صورت اصولی افزایش دهیم.

پریسا عابدپور معاون اکتشافت معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز اذعان داشت: شهرستان سلماس از نظر تولید مواد معدنی یکی از شهرستان‌های غنی و پراهمیت استان است که با نظارت دائم از منابع معدنی و طبیعی امید داریم سطح بهره‌برداری از منابع افزایش یابد.

لازم به توضیح است که همچنین در بازدید از معدن دولومیت سلماس که در فضای مجازی و همچنین کوهنوردان اعتراضاتی را در مورد اکتشاف معدنی و سطح بهره‌برداری آن داشتند بررسی و هیچ مشکلی در مورد این معدن به نظر نرسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.