چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت ×
۱۴ واحد معدنی به جمع معادن استان همدان اضافه شد
16 بهمن 1399 - 9:56
شناسه : 6426
معاون امور معدنی سازمان صمت همدان: معاون امور معدنی سازمان صمت همدان از صدور ۱۴ پروانه بهره‌برداری معدن در استان خبر داد و گفت: فعالیت این واحدها نقش موثری در ایجاد اشتغال، افزایش استخراج و فرآوری مواد معدنی دارد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد خاکی اظهار داشت: برای فعال‌سازی و بهره‌برداری از این معادن با همکاری بخش خصوصی در مجموع ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اشتغال ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در بخش معدن استان همدان، افزود: امسال ۱۰۲ نفر در واحدهای جدید معدنی این استان مشغول به کار شده‌اند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان همچنین از صدور ۲۶ پروانه اکتشاف در ۱۰ ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت ۱۸ گواهی کشف نیز برای فعالان عرصه معدن استان همدان صادر شده است. همچنین ذخیره معدنی حاصل از اکتشاف‌های صورت گرفته در سال جاری ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بود که حدود ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری شد.

خاکی تصریح کرد: در سال جاری ۱۶ میلیون تومان حقوق دولتی از معادن استان اخذ و به حساب خزانه واریز شده است. شایان ذکر است با مجوزهای صادر شده در سال جاری، ۷۶۰ هزار تن به ظرفیت اسمی معادن این منطقه اضافه می‌شود.

وی یادآوری کرد: از ۲۸۰ معدن موجود در استان همدان ۱۲۰ مورد در عرصه مصالح ساختمانی، سنگ تزئینی، سنگ‌های فلزی و غیرفلزی غیرفعال هستند که بازگشت آن‌ها به چرخه تولید در دستور کار قرار دارد. معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت همدان در پایان خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون ۲۰ معدن راکد با حمایت دولت فعال شده و مشغول تولید هستند و رفع موانع و مشکلات بقیه معادن تعطیل هم ادامه دارد.  همچنین استان همدان حدود ۲ میلیارد تن از ۶۰ میلیارد تن ذخایر اکتشاف شده کشور را در اختیار دارد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.