چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
۲۰۲۵ سالی پر فراز و نشیب برای طلای سیاه
03 شهریور 1400 - 16:26
شناسه : 16633
براساس گزارش‌های منتشر شده، تحلیلگران موسسه پلتس اعلام کردند که نقشه راه اروپا سبب می‌شود تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۵ به اوج و افول خود برسد.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، تحلیلگران پلتس اعلام کردند که اگر جهان براساس نقشه راه هییت میان‌دولتی تغییرات آب و هوایی (IPCC) سازمان ملل متحد پیش برود، زمان اوج و افول تقاضای جهانی نفت خام و میعانات گازی چهار سال دیگر خواهد بود و در سه دهه پس از آن ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

تحلیلگران پلتس با اشاره به تازه‌ترین گزارش آی‌پی‌سی‌سی اعلام کردند که در صورت عملی شدن سناریوی محدود کردن روند گرمایش زمین تا دو درجه سانتی‌گراد، تقاضای نفت خام و میعانات گازی کاهش می‌یابد و در سال ۲۰۵۰ به ۵۰ میلیون بشکه در روز می‌رسد. این رقم بسیار کم‌تر از برآورد تقاضا در سال ۲۰۲۱ یعنی ۹۹ میلیون بشکه در روز است. لذا انتظار می‌رود تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۵ به اوج خود یعنی ۱۰۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

گفتنی است، هییت میان دولتی در خصوص تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد طی نهم ماه اوت (۱۸ مردادماه) هشدار داده بود، در صورتی که به‌سرعت برای رفع مشکل این امر اقدام نشود، دستیابی به هدف محدود کردن گرمایش زمین تا ۱.۵ یا ۲ درجه سانتی‌گراد، به‌زودی غیرممکن می‌شود. این در حالی است که تحلیلگران پلتس معتقدند با سناریوی کنونی، مجموع عرضه و تقاضای میعانات در سال ۲۰۴۰ به اوج خود یعنی ۱۱۱ میلیون بشکه در روز می‌رسد و پس از آن به‌تدریج کاهش می‌یابد و در سال ۲۰۵۰ به ۱۰۸ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.