چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
۲۲ هزار قطعه بومی شده در سامانه جامع آهن و فولاد ثبت شد
08 اردیبهشت 1400 - 10:07
شناسه : 11389
مشاور رییس هیات عامل ایمیدرو در امور بومی‌سازی: مشاور رییس هیات عامل ایمیدرو در امور بومی‌سازی در نشست ویدئوکنفرانسی با انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، شرکت‌های فولادی و معدنی بزرگ و شرکت شرکت بین‌المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون به بررسی جزئیات سامانه جامع آهن و فولاد ایران پرداخت، گفت: سامانه جامع آهن و فولاد ایران به کاهش تصمیم‌گیری‌های شخصی و غیرفنی در تولید و تامین کالاها و خدمات مورد نیاز در این حوزه کمک خواهد کرد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسن یونسیان مشاور رییس هیات عامل ایمیدرو در امور بومی‌سازی در این نشست، اظهار داشت: با ورود اطلاعات کامل و دقیق به این سامانه و بررسی و پالایش آن‌ها توسط کمیته فنی سامانه و طبق فرایندی که در حال تدوین آن هستیم؛ اطلاعات جامعی از کیفیت و کمیت کالاها و خدمات بومی‌سازی شده در اختیار شرکت‌های زنجیره آهن و فولاد و فعالان این بخش قرار خواهد گرفت که می‌تواند در کاهش تصمیم‌گیری‌های شخصی و غیرفنی تاثیر بسزایی داشته باشد.

ثبت ۲۲هزار قطعه

مشاور رییس هیات عامل ایمیدرو در امور بومی‌سازی، به اشتراک‌گذاری، تبادل اطلاعات و تجربیات و همچنین مدیریت دانش در بخش بومی‌سازی را از دیگر اهداف ایجاد سامانه مذکور دانست و گفت: تاکنون در سامانه یک هزار و ۸۵۰ کاربر ثبت‌نام و ۲۲ هزار و ۵۰ قطعه بومی شده نیز به ثبت رسیده است. سامانه جامع بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد ایران پس از کیفی‌سازی به عنوان مرجع وزارت صنعت، معدن و تجارت در شناسایی کالاها و خدمات بومی‌سازی شده و مورد تایید در این بخش ضمن تصمیم‌گیری درخصوص اعمال محدودیت در واردات موارد مشابه خارجی، با هدف حمایت از تولید و ساخت داخل عمل خواهد نمود.

در این راستا شرکت بین‌المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون، مجری طراحی و پیاده‌سازی سامانه جامع آهن و فولاد ایران نیز گزارشی از اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته ارائه کرد. طراحی و پیاده‌سازی سامانه، برگزاری فراخوان ثبت‌نام در آن، ایجاد بستر برگزاری فراخوان‌های ساخت داخل و جمع‌آوری اطلاعات قطعات بومی‌سازی شده توسط شرکت‌های صنعتی و معدنی از جمله این اقدامات عنوان شد.

همچنین هدایت سازندگان و تامین‌کنندگان برای ورود به سامانه، اعلام فراخوان‌های بومی‌سازی در سامانه، بررسی و اصالت سنجی اطلاعات وارد شده در سامانه، ارائه تاییدیه کیفیت برای قطعات بومی‌سازی شده توسط کمیته تخصصی و استقرار سامانه مدیریت دانش در امر بومی‌سازی در صنعت آهن و فولاد از جمله اقدامات آینده سامانه مذکور عنوان شد.

در این نشست فرایند بررسی و تایید اقلام و خدمات بومی‌سازی شده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. علاوه بر این، حذف موارد تکراری در سامانه، مدت زمان مورد نیاز برای ثبت دقیق اطلاعات قطعات توسط تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان، بررسی رضایت مصرف‌کنندگان از کیفیت کالاها و خدمات و مدیریت دانش از جمله مباحث و پیشنهادات مطرح شده توسط شرکت‌های فولادی و معدنی حاضر در این نشست بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.