یکشنبه, ۵ فروردین , ۱۴۰۳ Sunday, 24 March , 2024 ساعت ×
ایلان معدنی می‌شود؟
21 اردیبهشت 1401 - 12:50
شناسه : 27619
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مدیر اجرایی شرکت تسلا گفت: در صورتی که تولید فلزات خودروهای الکتریکی، باعث افزایش سرعت پذیرش فناوری‌های انرژی پاک در سراسر جهان شود، برای خرید یک شرکت معدنی آماده است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ایلان ماسک مدیر اجرایی شرکت تسلا، اظهار داشت: تولید فلزات خودروهای الکتریکی، باعث افزایش سرعت پذیرش فناوری‌های انرژی پاک میان کل کشورهای جهان شده و این نگرانی برای همه قسمت‌های صنعت خودروهای برقی در حال افزایش است و به احتمال زیاد عرضه کافی لیتیم، نیکل، مس و سایر فلزات برای مطابقت با تقاضا در اواخر این دهه وجود نداشته باشد. همین اتفاق سبب خواهد شد که اذهان عموم در این رابطه که آیا تسلا قصد ورود به بخش معدن را در نظر می گیرد یا خیر، درگیر شود.

وی افزود: این موضوع دور از ذهن نیست و هر محدودیتی را برای تسریع انتقال جهان به انرژی پایدار بررسی خواهیم کرد. نکته قابل ذکر این است که قصد نداریم شرکت‌های معدنی را بخریم، اما اگر این تنها راه برای تسریع انتقال باشد، آن را انجام خواهیم داد.

 در حالی که این غول خودروسازی، قراردادهای فلزات خودروهای برقی با تامین‌کنندگان در سرتاسر جهان دارد، هدف خود را برای تولید سالانه ۲۰ میلیون خودرو تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرده که محقق شدن این آرزو، به منابع بسیار بیشتری از فلزات نیاز دارد. تسلا در سال گذشته کم‌تر از یک میلیون خودروی الکتریکی تولید کرد. سایر خودروسازان و مدیران اجرایی از جمله کارلوس تاوارز مدیرعامل استلانتیس، هشدار داده‌اند که صنعت خودرو با کمبود عرضه فلزات مواجه است.

شایان ذکر است که تسلا هیچ تجربه‌ای در زمینه ساخت و راه‌اندازی یک معدن ندارد؛ بنابراین تحلیلگران صنعت به این  خودروساز بزرگ، توصیه کرده‌اند که تمرکز خود را روی خرید یک اپراتور موجود معطوف سازد. بسیاری از فعالان صنعت معدن، اشاره کرده‌اند که خرید یک تولیدکننده فلزات موجود، بسیار کم‌تر از ۴۳ میلیارد دلاری است که ماسک برای خرید شخصی شبکه رسانه‌های اجتماعی توییتر در اوایل سال جاری ارائه کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.