شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
حجم بالای استخراج مواد معدنی در سال ۱۴۰۰
25 اردیبهشت 1401 - 15:13
شناسه : 27799
سرپرست مجتمع طلای موته از برنامه اکتشاف تکمیلی پنج هزار متری در معادن مجتمع طلای موته طی سال ۱۴۰۱ خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایمپاسکو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، شهاب‌الدین محمد راستانی سرپرست مجتمع طلای موته، طی بازدید جمعی از کارکنان ایمیدرو از کارخانه و معدن طلای موته، اظهار داشت: حداکثر تا دو سال آینده با انجام فعالیت‌های اکتشافی و به موازات آن‌ها، طراحی و راه‌اندازی خط جدید تولید به رشد ۱٫۵ تا دو برابری تولید در کارخانه طلای موته دست خواهیم یافت.

وی افزود: کمبود خاک طلای مورد نیاز در کارخانه مجتمع طلای موته، نیاز به افزایش محدوده‌های اکتشافی و نهایتا افزایش ذخایر بهینه‌سازی در خط تولید را مورد توجه مدیران این مجتمع قرار داده است، زیرا عیار ذخایر موجود روند رو به اتمام را در پیش گرفته‌اند.

سرپرست مجتمع طلای موته، گفت: این مجتمع برنامه اکتشاف تکمیلی پنج هزار متری معادن مجتمع طلای موته را در برنامه‌های سال ۱۴۰۱ خود دارد که شامل دو هزار متر اکتشاف در محدوده معدن چاه‌خاتون(شرقی و غربی) ، یک هزار متر در معدن سنجده و دو هزار متر هم معدن دره‌اشکی خواهد بود.

برنامه اکتشافی محدوده‌های تحت اختیار مجتمع طلای موته تا پایان سال جاری نیز چنین اعلام شده است: محدوده اکتشافی شانق دو هزار متر، حسن‌آباد یک هزار متر، حسین‌آباد یک هزار متر و دره ساری یک هزار متر.
مجتمع طلای موته در حال حاضر ۹ آنومالی دارد که برخی آنومالی‌ها، به دلیل مشکلات محیط‌زیستی به مرحله بهره‌برداری نرسید. اگرچه تعاملاتی در راستای انعقاد قراردادهای مختلف با سازمان محیط‌زیست در حال انجام است. این در حالی است که رفع مشکلات زیست‌محیطی و بهره‌برداری از آنومالی‌های یادشده در جهت دستیابی به توسعه کارخانه و اشتغال‌زایی در منطقه ضروری است.

استخراج ۲۴۸ هزار تن ماده معدنی در سال۱۴۰۰

مجتمع طلای موته طی سال گذشته، ۲۴۸ هزار و ۱۴۹ تن ماده معدنی با عیار ۱.۴ استخراج کرد که نشان از پیشرفت ۱۰۸.۶ درصدی نسبت به برنامه پیش‌بینی شده، دارد. این مجتمع در نظر دارد طی سال ۱۴۰۱، برنامه استخراج ماده معدنی از معادن خود را ۲۲۰ هزار تن با عیار ۱.۳ قرار دهد. همچنین میزان باطله‌برداری طی سال جاری، سه میلیون و ۴۶۰ هزار تن خواهد بود.

میزان تولید شمش طلا در مجتمع طلای موته طی سال ۱۴۰۰ با رشد ۲.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از آن، به ۳۳۰ کیلوگرم رسید. با این حال، از تولید از برنامه پیش‌بینی شده (۲۸۰کیلوگرم) فراتر رفت و عملکرد ۱۱۷.۹ درصدی محقق شد.

اهداف مجتمع طلای موته در سال ۱۴۰۱

بعضی اهداف مجتمع طلای موته در سال جاری، افزایش ظرفیت تولید (خرید و بهره‌برداری از دستگاه آسیاب گلوله‌ای جدید)، تعمیرات اساسی و رابرینگ جداره داخلی آسیا، تقویت فونداسیون و پایه‌های اصلی آسیا، کاهش مصرف انرژی کل مجتمع و همچنین خرید سنسورهای جدید و اتوماسیون سنسورهای پایش آنلاین گاز سیانور اعلام شده است.

همچنین این مجتمع، طرح‌های توسعه‌ای همچون تعمیر اساسی و اصلاح سیستم داست کالکتور واحد خردایش، اتوماسیون فشارسنج هیدروسیکلون‌ها، حصارکشی اطراف کارخانه با دیوارهای بتنی، سیستم سافت استارت آسیا، برگزاری مناقصه عمومی، تعیین پیمانکار ساخت و نصب و راه‌اندازی سیستم تیکنر و استحصال طلا از سد باطله را در بخش کارخانه در اقدامات سال جاری خود قرار داده است.

طی این بازدید، جمعی از کارکنان ایمیدرو و طرح‌های تابعه ضمن نشست با سرپرست و برخی مدیران مجتمع طلای موته به بحث و تبادل نظر در مواردی همچون مسائل زیست‌محیطی، ایمنی و بهداشت پرداختند و سپس از معدن، سدهای باطله و بخش‌های مختلف کارخانه تولید طلای موته بازدید کردند.

گفتنی است، واحد بهداشت، ایمنی، محیط‌‌زیست و انرژی مجتمع طلای موته به عنوان واحد برتر شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در سال ۱۴۰۰ انتخاب شده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.