سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
۲۸ هزار نفر عضو شرکت تعاونی معدن آلبلاغ شده‌اند
13 دی 1400 - 11:19
شناسه : 22582
فرماندار اسفراین از تشکیل شرکت تعاونی مرتبط با معدن آلبلاغ در این شهرستان خبر داد و گفت: برای اینکه مردم بتوانند از معدن آلبلاغ ذی‌نفع شوند، شرکت تعاونی تشکیل شده است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی کرامتی فرماندار اسفراین، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲۸ هزار نفر عضو این شرکت تعاونی شده‌اند، اما عضوگیری کماکان در آن ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه انجام مطالعات اولیه در معدن سرب و روی آلبلاغ به پایان رسیده است، افزود: باید مطالعات تکمیلی توسط ایمیدرو انجام شود که پیش نیاز آن ساخت راه دسترسی است. البته امکان سنجی طرح برای راهسازی انجام شده و به سازمان محیط ‌زیست ارسال و این سازمان اصلاحات لازم را ارسال کرده و هم‌اکنون ایمیدرو در مرحله انتخاب پیمانکار از طریق انجام ترک تشریفات است. تلاش داریم تا برای ساخت جاده مورد نیاز از پیمانکاران بومی استان استفاده شود.

فرماندار اسفراین به راه‌اندازی واحد فراوری سرب و روی در معدن آلبلاغ نیز اشاره کرد و گفت: گمانه‌زنی‌های اولیه برای مشخص کردن ظرفیت ماده معدنی سرب و روی در آلبلاغ انجام شده و طبق آن پتانسیل راه‌اندازی واحد فراوری سرب و روی کشف شده است.

کرامتی در پایان خاطرنشان کرد: در این زمینه مکاتبات لازم به ادارات محیط زیست برای مشخص کردن الزامات، منابع طبیعی برای تعیین عرصه مناسب و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام شده است. شرکت تعاونی راه‌اندازی شده می‌تواند از طریق واگذاری سهام اقدام به ساخت واحد تولیدی مذکور کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.