دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
توسعه همکاری‌های بانکی میان ایران و قزاقستان
02 خرداد 1401 - 16:59
شناسه : 28156
در دیدار رییس کل بانک مرکزی ایران و معاون نخست‌وزیر قزاقستان، راهکارهای توسعه همکاری‌های بانکی هم‌پای گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری بررسی و تصمیم‌های لازم نیز در این زمینه اتخاذ شد.
ارسال توسط : منبع : مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بخیت سلطان اف معاون نخست‌وزیر و وزیر تجارت و هم‌گرایی قزاقستان، به همراه تعدادی از مسئولان اقتصادی این کشور صبح امروز دوم خرداد ماه ۱۴۰۱، با حضور در ساختمان بانک مرکزی ایران، با علی صالح‌آبادی رییس کل بانک مرکزی کشور دیدار و در خصوص گسترش همکاری‌های بانکی و تجاری تبادل نظر کرد و به صورت کلی، راهکارهای توسعه همکاری‌های بانکی هم‌پای گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری بررسی و تصمیم‌های لازم نیز در این زمینه اتخاذ شد.

در این دیدار، صالح‌آبادی با اشاره به روابط اقتصادی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان، اظهار داشت: توسعه همکاری‌های اقتصادی و گسترش مناسبات بانکی میان ایران و قزاقستان، لازم و ملزوم یکدیگر بوده و از آمادگی کشور دوست قزاقستان برای افزایش روابط بانکی و تجاری میان دو کشور استقبال می‌کنیم. با گسترش مناسبات بانکی میان دو کشور، همکاری‌های اقتصادی نیز افزایش یافته و به نقطه مطلوب می‌رسد.

همچنین در این دیدار، بخیت سلطان اف معاون نخست‌وزیر و وزیر تجارت و هم‌گرایی قزاقستان، با اشاره به سفر رسمی رییس‌جمهوری این کشور به تهران در اواخر خرداد ماه سال جاری، گفت: به دستور شخص رییس‌جمهور قزاقستان به تهران سفر کردیم تا زمینه‌های مختلف توسعه و گسترش همکاری‌های اقتصادی تجاری و بانکی میان قزاقستان و ایران را در دستور کار قرار دهیم.

معاون نخست‌وزیر و وزیر تجارت و هم‌گرایی قزاقستان، با اشاره به آمادگی قزاقستان برای توسعه مناسبات اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: قراردادهای بسیار خوبی طی ماه‌های گذشته میان بخش‌های مختلف اقتصادی و بخش خصوصی دو کشور به انعقاد رسیده است؛ به گونه‌ای که حجم مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و قزاقستان در سه ماه گذشته ۵۰ درصد رشد کرده و به ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است.

معاون نخست وزیر قزاقستان با اشاره به رشد ۸۵ درصدی حجم مراودات تجاری و اقتصادی دو کشور طی سال گذشته گفت: قبل از شیوع کرونا، حجم مناسبات اقتصادی ایران و قزاقستان بالغ بر یک میلیارد دلار بود که بازگشت به این حد از همکاری‌ها و تا بیشتر از آن هم، در دستور کار قزاقستان قرار دارد.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت افزایش همکاری‌های صنعتی و تولیدی میان دو کشور، تصریح کرد: طی گفت‌وگو های انجام شده، قرار بر این است که اتاق بازرگانی مشترک میان ایران و قزاقستان به زودی تشکیل و خطوط پروازی مستقیم بین شهرهای مختلف قزاقستان و ایران برقرار شود.

گفتنی است، در این دیدار رییس کل بانک مرکزی و معاون نخست‌وزیر قزاقستان بر ضرورت توسعه روابط بانکی هم‌پای افزایش مناسبات اقتصادی تاکید کردند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.