پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
۳٫۸ درصد افزایش تولید غول‌های مس جهان
28 اردیبهشت 1400 - 14:33
شناسه : 12368
بر اساس گزارش‌های منتشر شده درباره شرکت‌های معدنی، پیش‌بینی می‌شود که میزان تولید شرکت‌های بزرگ فلز مس جهان در سال جاری میلادی 3.8 درصد افزایش خواهد یافت.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، طبق گزارش‌های پیش‌بینی شده، میزان تولید مس ۱۰ شرکت برتر تولیدکننده فلزسرخ تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی با رشد ۳٫۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ به ۱۲میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش یابد.

این در حالی است که میزان تولید این شرکت‌ها طی سال ۲۰۲۰ میلادی به دلیل تاثیر همه‌گیری شیوع ویروس کرونا به ویژه در بخش معدن با افت ۰٫۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۱ میلیون و ۷۶۰ هزار تن کاهش یافت.

شرکت فرست کوانتوم کانادا طی سال ۲۰۲۰ میلادی با رشد ۱۰٫۴ درصدی، بیشترین میزان تولید مس جهان را به خود اختصاص داد.

شرکت معدنی کودلکو با سه هزار و ۴۰۰ پروژه فعال در بخش مس، به تنهایی توانست افزایش ۱٫۲ درصدی را طی سال ۲۰۲۰ میلادی به ثبت برساند. این شرکت برنامه چهار مرحله‌ای را به منظور تضمین سلامت و ایمنی کارکنان در برابر ویروس کرونا به اجرا درآورد. علاوه بر این، اجرای برنامه یاد شده هیچ مانعی در روند تولید مس شرکت کودلکو ایجاد نکرده است.

تولید ۶ شرکت از بین ۱۰ تولیدکننده برتر مس جهان طی سال گذشته میلادی، با افزایش همراه بود. اگرچه میزان تولید فلز سرخ طی سال ۲۰۲۰ میلادی در شرکت‌های گلنکور ۸٫۲ درصد، آنتافاگاستا ۴٫۷ درصد، بی اچ پی ۳٫۹ درصد و فریپورت مک موران ۱٫۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

علت این افت تولید مس در شرکت‌های بزرگ طی سال گذشته میلادی، محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، کم‌عیار بودن سنگ‌ها و توقف تولید به منظور عملیات نگهداری و تعمیرات عنوان شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.