یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت ×
اختصاص ۳۰ درصدی محصولات تاصیکو به صادرات
17 اسفند 1399 - 13:16
شناسه : 8539
مدیرعامل هلدینگ صدرتامین اعلام کرد؛ با توجه به اهمیت صادرات غیرنفتی و نقش پر رنگ این مقوله در ارزآوری برای کشور، جلسه آشنایی با ظرفیت‌های صادراتی شرکت‌های تابعه هلدینگ صدر تامین با حضور غلامرضا سلیمانی مدیرعامل هلدینگ صدرتامین، منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان و جمعی از مدیران عامل و نیز مدیران صادرات شرکت‌های تابعه هلدینگ، در محل این شرکت به صورت ویدئو کنفرانس و حضوری برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، غلامرضا سلیمانی مدیرعامل هلدینگ صدرتامین در این جلسه، اظهار داشت: شرکت‌های تابعه و وابسته به صدرتامین، با وجود چالش‌های بسیار به ویژه تحریم‌ها، عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته‌اند و به مرحله‌ای رسیدند که می‌توانند محصولات خودشان را صادر نمایند. بنابراین در این راستا، به یک استراتژی صادراتی منسجم و هدفمند نیاز دارند.

وی افزود: ذوب‌آهن اصفهان با مدیریت منصور یزدی‌زاده، عملکرد بسیار مناسبی در زمینه صادرات داشته است و چندی پیش نیز مدال ملی صادرات ایران را کسب کرد که افتخار بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ صدر تامین گفت: با توجه به موفقیت‌های مستمر ذوب‌آهن اصفهان در زمینه صادرات، این شرکت مادر صنعت، الگویی برای سایر شرکت‌های تابعه هلدینگ صدرتامین به شمار می‌رود. بنابراین در نظر داریم در راستای هم‌افزایی بیشتر، از تجربیات و استراتژی‌های صادراتی این شرکت بهره‌مند شویم.

سلیمانی بیان کرد: در ساختار سازمانی هر شرکت، نیاز است معاون بازرگانی و مدیر توسعه صادرات به صورت تخصصی در نظر گرفته شود تا بتوانند با تمرکز بر مقوله صادرات، فرآیند موثری را تعریف و عملیاتی کنند.

وی با اشاره به اینکه باید ۳۰ درصد از تولید به صادرات اختصاص یابد، عنوان کرد: در دنیای رقابتی امروز، اگر به سمت صادرات حرکت نکنیم، موفق نخواهیم شد. بنابراین تشکیل کارگروه توسعه صادرات در سطح شرکت‌ها و هلدینگ از اقدامات اساسی است و در این راستا، فعالیت تمام شرکت‌ها به صورت کامل رصد می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ صدرتامین، تصریح کرد: تجربه موفق ذوب‌آهن اصفهان در زمینه صادرات، با وجود همه چالش‌های پیش رو، بسیار ارزشمند است.

سلیمانی در پایان یادآور شد: در مقوله صادرات چند بخش باید مورد توجه قرار گیرد که یکی از آن‌ها شامل توسعه بازار و صادرات خدمات فنی مهندسی می‌شود.

صادرات ۵۰ درصد از محصولات ذوب‌آهن به خارج از کشور

منصور یزدی‌زاده مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان نیز در این مراسم، گفت: ذوب‌آهن اصفهان حدود ۵۰ درصد از تولید سال گذشته خود را صادر کرد و امسال با توجه به محدودیت‌هایی که در حیطه صادرات به منظور تنظیم بازار داخلی ایجاد شد، حدود ۲۰ درصد این صادرات را از دست دادیم.

وی افزود: شرکت ذوب‌آهن اصفهان، ارز حاصل از صادرات خود را همواره به کشور بازگردانده و با تدوین برنامه صادراتی، عملکرد خوبی داشته است و امیدواریم با بهبود شرایط صادرات بتوانیم در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان بیان کرد: این شرکت در حوزه صادرات بر تنوع بازارها متمرکز است و محصولاتش را به کشورهای حاشیه خلیج‌‎فارس،آسیای دور، شمال آفریقا، اروپا و …  صادر می‌کند.

یزدی‌زاده ادامه داد: ساختار سازمانی حوزه فروش ذوب‌آهن شامل معاونت بازاریابی و فروش، فروش داخلی، فروش خارجی و مهندسی فروش است؛ همچنین بازاریابی و لجستیک نیز در این قسمت انجام می‌شود.

شایان ذکر است که در این جلسه، مدیران عامل شرکت‌های تابعه و مدیران صادرات، به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود در زمینه صادرات محصولات، چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو و نیز بهره‌مندی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ذوب‌آهن اصفهان در امر صادرات پرداختند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.