جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت ×
آغاز فعالیت معدن زغال‌سنگ سنگرود
13 مرداد 1401 - 19:50
شناسه : 30956
مدیرکل سازمان صمت استان گیلان، از آغاز به کار معدن سنگرود طی هفته آینده خبر داد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری فارس
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، تیمور پورحیدری، مدیرکل سازمان صمت استان گیلان، با بیان اینکه معدن سنگرود از سال ۱۳۹۳ غیر فعال شده است، بیان کرد: فعالیت معدن سنگرود از سال ۱۳۹۳ با توجه به انصراف بهره‌بردار قبلی که همان شرکت زغال‌سنگ البرز غربی است، بر اساس مصوبه هیئت واگذاری سازمان خصوصی‌سازی متوقف شده بود.

وی با اشاره به تعیین‌ تکلیف معدن زغال‌سنگ سنگرود، افزود: پس از مشخص شدن وضعیت کارگران، واگذاری معدن جهت بهره‌برداری بر اساس رای شورای عالی معادن از طریق فرایند مزایده در سال ۱۳۹۹، به شرکت برنده صورت پذیرفت.

مدیرکل سازمان صمت گیلان با تاکید بر اینکه شرکت و بهره‌بردار قبلی موظف است تمامی امکانات معدن سنگرود را در اختیار بهره‌بردار جدید قرار دهد، عنوان کرد: بر اساس ماده ۲۱ قانون معادن و بر طبق ماده ۵۷ آیین‌نامه اجرایی آن، بهره‌بردار قبلی موظف بوده است که اموال و تجهیزات مربوط به معدن را که انتزاع آن به تشخیص وزارت صمت، موجب لطمه و خسارت به معدن می‌شود، به نرخ تعیین‌ شده و بر اساس ارزیابی کارشناس رسمی دادگستری به قیمت روز، به بهره‌بردار جدید واگذار کند. 

پورحیدری یکی از دغدغه‌های مهم درخصوص تعیین‌ تکلیف معدن سنگرود را طولانی شدن فرایند ارزیابی دانست و مطرح کرد: با توجه به زمان‌بر شدن فرایند ارزیابی و اعلام نظر کارشناسان رسمی دادگستری و سوابق نامطلوب واگذاری‌های انجام شده شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی در استان که موجب دغدغه افکار عمومی و مراجع قضایی و نظارتی شده، روند واگذاری معدن در سال‌های گذشته به نتیجه نرسیده است.

وی یادآور شد: با توجه به دستور استاندار گیلان و عزم جدی مسئولان استان گیلان در راه‌اندازی معدن سنگرود، حمایت‌های صورت‌ گرفته در هفته آتی با نظارت مستقیم وزارت متبوع، تحویل و راه‌اندازی مجدد فعالیت معدن انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.