چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
۳۱ محدوده امیدبخش معدنی در یزد شناسایی شد
15 اردیبهشت 1400 - 11:30
شناسه : 11732
رییس هیات عامل ایمیدرو: رییس هیات عامل ایمیدرو در جلسه پایش معدنی استان یزد در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده بین ایمیدرو و استانداری یزد در آبان ماه سال 1398، گفت: با اقدامات اکتشافی انجام شده در استان یزد، 31 محدوده امیدبخش جدید شناسایی شده است.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو در این جلسه، اظهار داشت: از جمله مفاد این تفاهم‌نامه، اجرای عملیات مطالعات پهنه‌های اکتشاف به وسعت بیش از ۲۸ هزار کیلومتر مربع و صدور پروانه در محدوده‌های امیدبخش بود.

وی‌ افزود: طی ۶ ماه گذشته، ۱۴ محدوده در استان یزد آماده صدور پروانه اکتشاف شده است. در همین راستا با نهادهای زیربط برای محدوده‌های دیگر، در حال مذاکره هستیم، تا بتوانیم مجوزهای لازم برای اکتشاف را دریافت کنیم. علاوه بر این برای معادن ۱۹C  و ۲۰D از سازمان حفاظت محیط‌زیست درخواست تعهد داده‌ایم تا پس از تایید آن نسبت به دریافت پروانه اکتشاف اقدامات لازم صورت گیرد.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: در زمینه فعال‌سازی معادن کوچک استان یزد در قالب طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مطرح و مقرر شد در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری، هماهنگی لازم توسط این طرح و سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت پذیرد.

جعفری بیان کرد: طی سال ۱۳۹۹، استان یزد هدف‌گذاری برای فعال‌سازی معادن را محقق کرده و به طور چشم‌گیری از برنامه نیز پیشی گرفت که برای سال جاری نیز با توجه به برنامه هدف‌گذاری جهت فعال‌سازی ۲۰۰ معدن در کشور، استان یزد فعال‌سازی پنج معدن را در برنامه کاری به خود اختصاص داده است.

وی درباره طرح‌های زیربنایی انجام شده در این استان، یادآور شد: طرح رینگ شدن برق شهرستان خاتم از پست مرودست تا ابرکوه با مشارکت ایمیدرو، برق منطقه‌ای و بخش خصوصی در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ بهره‌برداری شد.

رییس هیات عامل ایمیدرو در پایان خاطرنشان کرد: ایمیدرو در ۲ طرح احداث جاده معدن قلعه خرگوشی، سورک- هفتهر، ندوشن و احداث جاده یزد- ندوشن- ورزنه نیز مشارکت داشته است که این طرح‌ها هم‌اکنون به ترتیب ۱۰۰ درصد و ۹۵ درصد پیشرفت دارند.

شایان ذکر است که در این نشست ویدیو کنفرانسی محمد زاده‌رحمانی مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد، محمدرضا علمدار یزدی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، محمد آقاجانلو معاون طرح‌های معدن و صنایع معدنی ایمیدرو، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، داریوش دیویده مجری طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی، ناصر تقی‌زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، امیر طاهرزاده مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و امین صفری مدیر مجتمع سرب و روی مهدی‌آباد و نیز تعدادی از مدیران ایمیدرو حضور داشتند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.