سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
۳۷۰۰ تن ماده معدنی از معادن چهارمحال استخراج شد
28 شهریور 1400 - 12:45
شناسه : 17997
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال سه هزار و ۷۰۰ تن ماده معدنی از ۱۱۶ معدن فعال استان استخراج شد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهرداد قاسمی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از استخراج سه هزار و ۷۰۰ تن ماده معدنی از معادن استان در ۶ ماهه ابتدایی سال خبر داد و اظهار داشت: از ۱۵۲ معدن استان تنها ۱۱۶ معدن فعال وجود دارد و از این معادن هشت ماه معدنی خاک نسوز، سنگ تزیینی، سنگ‌لاشه، سنگ گچ، سیلیس و مواد اولیه سیمان استخراج می‌شود.

وی با اشاره به برنامه اکتشاف پهنه‌های معدنی در چهارمحال و بختیاری، افزود: تاکنون شش پهنه معدنی در استان تعریف و چهار پروانه اکتشاف صادر شده است که در این مناطق احتمال قابلیت معادن مس، روس، طلا و سرب وجود دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به مشکلات در حوزه اکتشاف از معادن، خاطرنشان کرد: محدودیت‌های منابع طبیعی و حفاظت محیط‌زیست مهمترین تنگنا در این حوزه است، هم‌اکنون بابت استخراج معادن بهره مالکانه به خزانه دولت واریز شده و بخشی از این حقوق دولتی معادن جهت احیا منابع طبیعی و اجرای طرح‌های عام‌المنفعه در مناطق مجاور معادن به استان بازگشت می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.