پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
۴۷ سال تلاش بدون خستگی
11 اسفند 1400 - 10:43
شناسه : 25233
آیین رونمایی از فیلم مستند همکار پرتلاش مدیریت نت مکانیک با حضور پرویز شهریاری این پولادمرد پیشکسوت، مهرداد تولائیان معاون بهره‌برداری، محمدرضا یزدان پناه مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات نت مکانیک و جمعی از مدیران حوزه بهره‌برداری و مسئولان ذوب‌آهن اصفهان دوشنبه 9 اسفندماه در تالار آهن برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهرداد تولائیان معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان در آیین رونمایی از فیلم مستند همکار پرتلاش مدیریت نت مکانیک ضمن تبریک عید مبعث به همکاران ذوب‌آهنی، اظهار داشت: روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ را سپری می‌کنیم، سالی که همه ما شرایط کاری سختی را در کارخانه تجربه کردیم. از روز اول فروردین ماه تا اواخر شهریورماه به شدت مشکل کمبود آب داشتیم و در کنار آن برای تامین برق نیز دچار مشکل بودیم و در فصل زمستان هم چالش گاز به عنوان یک گلوگاه دیگر مطرح شد.

وی در ادامه به تامین مواد اولیه پرداخت و افزود: تامین مواد اولیه چند سالی است که به عنوان یک محدودیت تاثیرگذار بر تولید ذوب‌آهن اصفهان مطرح است و امسال در این بخش شرایط سخت‌تری را نسبت به گذشته تجربه کردیم. امسال در کنار تامین سنگ‌آهن برای تامین زغال داخلی هم به شرایط بحرانی رسیدیم، اما جای خوشحالی دارد که شرایط تولید خوبی را داریم. بهترین رکورد کوره بلندهای ذوب‌آهن در سال ۱۳۹۳ با دو میلیون و ۷۳ هزار تن ثبت شد و من نوید می‌دهم که امسال از این رکورد عبور می‌کنیم.

معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان، گفت: حاصل حدود یکسال تلاش و کوشش کارکنان در بخش‌های مختلف کارخانه در همین روزهای پایانی سال نهفته است تا امسال بتوانیم انشاالله یک رکورد خوبی را به ثبت برسانیم.

تولائیان بیان کرد: ذوب‌آهن اصفهان با وجود چالش‌ها و محدودیت‌های فراوان که بخشی از آن‌ها را عنوان کردم، با پشتکار و تلاش عزیزانی مانند پرویز شهریاری توانست از دل این سختی‌ها، روزهای پر امیدی را بسازد، ایشان واقعا سمبل خستگی‌ناپذیری در ذوب‌آهن اصفهان هستند. لذا فرهنگی در این کارخانه جاری است که نشان می‌دهد، در روزهای سخت، کارهای غیرممکن، شدنی است و این عزم و جدیت سبب شده ذوب‌آهن در جایگاه امروز قرار بگیرد.

وی از مدیریت‌های نت مکانیک و روابط عمومی که در ساخت فیلم مستند کارنامه کاری پرویز شهریاری تلاش بی‌وقفه‌ای داشتند تشکر و قدردانی کرد و اظهار امیدواری نمود چنین روندی برای مستندسازی همت پولادمردان شرکت جهت نسل آینده همچنان ادامه داشته باشد.

شهریاری مرد روز‌های سخت ذوب‌آهن

محمدرضا یزدان پناه مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات کارخانه، اذعان داشت: پرویز شهریاری همکار پرتلاش ما ۲۰۰ نفر را در ذوب‌آهن اصفهان آموزش داده و تربیت کردند و همیشه می‌گویند هر چه را در حین کار در کارخانه فرا گرفتم، همواره آموزش دادم.

وی افزود: پرویز شهریاری مرد روزهای سخت و کارهای پر ریسک ذوب‌آهن اصفهان بوده و هستند وانشاالله هفتادمین سال تولد ایشان و چهل و هشتمین سال فعالیتشان را در اردیبهشت ماه جشن خواهیم گرفت. ایشان با تمام وجود چند شیفت در کارخانه تلاش کردند و پنج مرتبه به عنوان کارگر نمونه در سطح استان انتخاب شدند و همچنین در ۴۳ پروژه و رکورد تعمیراتی از جمله؛ تعویض بالک‌های فولادسازی، تعویض مخروطی‌های سه کنورتور برای اولین بار در کشور، بالانسی‌های جرثقیل ۱۶، اسکلت فلزی طرح توسعه کنورتور، بازسازی اسکلت فلزی کارگاه سرباره فولادسازی، تعویض سیستم‌های بارگیری کوره بلند، تعویض شوت کوره دو و سه و … نقش داشتند که همه این موفقیت‌ها به مدد پشتکار ایشان و سایر همکاران به ثمر نشسته است.

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات کارخانه، تصریح کرد: تعدادی از همکاران پر تلاش ما، در کارگاه‌های تعمیر تجهیزات عنوان می‌کنند، می‌خواهیم مانند پرویز شهریاری باشیم و در مسیر ایشان گام بگذاریم. برای سخت کوشان این کارگاه کار نشد وجود ندارد و تا کاری را به پایان نرسانند به خانه برنمی‌گردند، لذا این رویکردها نشان می‌دهد فرهنگ‌سازی خوبی در ذوب‌آهن اصفهان شده است.

پرویز شهریاری اول آبان ماه ۱۳۵۳ به استخدام ذوب‌آهن درآمد و ۴۷ سال است که به صورت مستمر در این مجتمع عظیم صنعتی فعالیت می‌کند. وی ابتدا به مدت پنج سال در کوره بلند شماره ۲ فعالیت نمود و بعد از آن به کارگاه تعمیر تجهیزات در کارگاه ۵۱ منتقل شد تا در تعمیرات و پروژه‌های مهم شرکت با انجام کارهای سخت و طاقت‌فرسا، گره‌گشای خط تولید باشد. کارهایی که به گفته بسیاری از ذوب‌آهنی‌ها، کسی حاضر به انجام آن نمی‌شد و بسیار سخت و حتی پرخطر بود.

شایان ذکر است که در این آیین با اهدا لوح تقدیر و هدایایی از همکار پرتلاش مدیریت نت مکانیک (پرویز شهریاری) تجلیل شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.